Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Finansieringsselskaber
Fra : Tom Erik

Dato : 09-03-01 10:59

Er der nogen, der har erfaringer med finansieringsselskabet PR-Finans?

Fra : anders1973

Dato : 30-07-01 18:56

"Tom Erik" skrev d. 09-03-01 10:59 dette indlæg :
> Er der nogen, der har erfaringer med finansieringsselskabet PR-Finans?

Halløjsa jeg har været inde hos pr.finans, for at søge et såkaldt lån
eller hvad f... de vil kalde det, det jeg fik ud af det eller rettere
mit indtryk af det er at der er et par rigmandssønner, som har fået en
god ide, og i mine øjne vil tjene penge på dem der er mindre bemidlede.

Jeg fik følgende svar.

Ihh det er mange penge du skylder og det kan vi ikke låne dig men vi kan
istedet køre akkord på dine lån hvis du stopper dine indbetalinger i
banken og betaler os 1900kr. om måneden, og når vi så kan mærke at de er
ved at være villige til at indgå akkord på dine lån så slår vi til og
der kan du låne pengene. Nå ja tænkte jeg det lyder måske som en
udmærket ide og spurgte så den unge dame hvad med de penge jeg så har
betalt går de så som indskud til det kommende lån eller hvad, næ nej du
det er til at dække vores udgifter med telefon og husleje, og jeg kunne
jo bare trække mig ud hvis jeg syntes der gik for lang tid, det er da
også en fair handel men hvad med de penge jeg har betalt, for lad os
sige at jeg betaler et ½år altså 11400dkr. så kan jeg trække mig ud, men
hva'så får jeg så mine penge tilbage, nope de er jo brugt på telefon og
husleje.
Det eneste jeg kan sige til dette lad os sige de har 1000 mennesker med
samme problem og de alle sammen skal betale lige knapt 2000kr om måneden
det bliver så til 2 millioner om måneden og lad os sige at alle er der i
et halvt år. så har de tjent 12 millioner på et halvt år bare ved at
have et par samtaler.

Jeg fik kolde fødder og takkede nej tak til tilbuddet og det skal lige
siges at hende jeg snakkede med derinde var utroligt sød og jeg vil ikke
kalde dem for svindlere men vil ihvertfald bede folk der har dem i
tankerne se om der ikke er en anden mulighed og for alt i verden være
forsigtige

Anders j

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 30-07-01 21:32

"anders1973"
skrev bla. om finansieringsselskab
SNIP
> [...]
> banken og betaler os 1900kr. om måneden, og når vi så kan mærke at de er
> ved at være villige til at indgå akkord på dine lån så slår vi til og
*****************************
HVIS banken vil indgå akkord, og du ikke forinden har været i fogedretten og
er blevet indberettet til RKI
NÆPPE anbefalelsesværdig - og hvilken garanti har du for, at du kan låne
pengene - og hvor mange du kan låne ?
En akkord kan jo være fra 1-100% af det oprindelige lånebeløb.
Det lyder ikke seriøst i mine ører.

Just my opinion.

--

/Jens S., Esbjerg

Fra : anders1973

Dato : 31-07-01 06:35

"Jens S., Esbjerg" skrev d. 30-07-01 21:32 dette indlæg :
> [...]
låne
> pengene - og hvor mange du kan låne ?
> En akkord kan jo være fra 1-100% af det oprindelige lånebeløb.

Anders.j
Ja Der er som sagt ingen garanti for at låne pengene og derfor valgte
jeg at trække mig.
Men der er garanti for at du hver måneden lægger de 1900kr. til deres
regninger og det er det de har valgt at kalde fælles tillid og til det
kan jeg kun sige jeg vil meget gerne stole på dem hvis det kan give mig
1900 bobs om måneden

Anders.j

http://www.kandu.dk/

Fra : LHE

Dato : 29-12-01 20:01

"anders1973" skrev d. 30-07-01 18:56 dette indlæg :
> [...]
> kalde dem for svindlere men vil ihvertfald bede folk der har dem i
> tankerne se om der ikke er en anden mulighed og for alt i verden være

Jeg har selv indgået en aftale med PR Finans og betaler kr. 1.900,- hver
måned, det har jeg gjort i et år, jeg har godt nok fået at vide, at jeg
max. kan betale til dem i to år, samtidigt er det sådan, at det jeg har
indbetalt, bliver modregnet i den endelige forhandling med diverse
kreditorer om gældsnedsættelse. Jeg har været i Fogedretten med alle
kreditorerne og er derfor registeret som insolvent og i RKI. Jeg går nu
og afventer, at alle kreditorerne er villige til en samlet
gældsnedsættelse, så jeg føler at jeg kan komme videre, da man stadig
ikke ved hvad fremtiden bringer en økonomisk.
Jeg har en samlet gæld på ca. kr. 150.000 og håber på, at den bliver
nedsat med 40-60 %. Jeg har ikke fortrudt det jeg har gjort, da det
faktisk er en lettelse ikke mere, at skulle stifte gæld bare for at
kunne leve, nu skal jeg selv spare op og købe kontant, dette gør, at man
sætter mere pris på tingene.

Jeg har kun oplevet det som positivt samarbejde med PR Finans - nu Flex
Invest ApS.

Til alle dem som siger, at man bare kunne lade være med at stifte så
stor en gæld, nogle gange er der jo sådan, at det rent faktisk har været
en nødvendighed, da min oplevelse med blandt andet banker er, at det er
temmelig svært at indgå en ordning, når man bor til leje og er enlig
forsøger, de siger, at man kan komme igen når det hele ser bedre ud, ja
- så går man jo bare til de dyre finansieringsselskaber, da det er meget
nemt at låne der.

Med venlig hilsen

Lillian

http://www.kandu.dk/