Labradorhvalpe..hjælp
Fra : Jens Thrane

Dato : 12-01-03 22:51

Hej hundevenner, jeg har brug for lidt hjælp....
Min hund fik 6 hvalpe d 3/1/03. Men eftersom det er første gang for
mig og hende,ja på hver sin måde, så vil jeg gerne have lidt hjælp.

Skal de generelt bare blive ved med at stige i vægt ???

Fra : Mallo

Dato : 13-01-03 10:42

"Jens Thrane" <jens.thrane@hinkel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig og hende,ja på hver sin måde, så vil jeg gerne have lidt hjælp.
>
> Skal de generelt bare blive ved med at stige i vægt ???

Hej Jens.
Der er mere i det end som så. Jeg synes du skal tage kontakt til din
dyrelæge og høre helt præcist hvad det kræver at have et (nuser, dejligt,
tumle) kuld. Specielt når de er lidt større :)
Dyrelæger plejer at være søde til at rådgive, og så er du helt på den sikre
side.
KH Mallo :)
PS) Tillykke med dem og rigtig god tur! hoho..:)

Fra : Bjergskoven

Dato : 13-01-03 13:06

> [...]
> mig og hende,ja på hver sin måde, så vil jeg gerne have lidt hjælp.
>
> Skal de generelt bare blive ved med at stige i vægt ???

Hej Jens

En tommelfingerregel siger at hvalpe skal fordoble deres vægt hver uge. De
skal være faste at se og mærke på og have pæreform,når du ser på dem ovenfra
og nedefter. Hvalpe fordøjer iøvrigt når de sover og det ses som de små
trækninger ( hvor de nærmest spjætter med hele kroppen) som alle sovende
hvalpe har.

Når hvalpene er omkring 3 uger gamle skal du begynde at fodre
dem,sideløbende med at de får mælk hos moderen.

Hilsen

Merete

Fra : Holm

Dato : 13-01-03 13:36

Jens Thrane <jens.thrane@hinkel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:de721b38.0301121351.56896e03@posting.google.com...
> [...]
> mig og hende,ja på hver sin måde, så vil jeg gerne have lidt hjælp.
>
> Skal de generelt bare blive ved med at stige i vægt ???

Her er lige et par nyttige links !
Jeg havde selv et kuld hvalpe sidste sommer , 8 stk.
Det er et stort arbejde og der er nogle meget vigtige ting at huske og vide.
Skriv endelig igen hvis du er i tvivl om noget ! Eller spørg f.eks
dyrenettets forum:
www.dyrenettet.dk

http://www.hunde-info.dk/page68.shtml

http://dmoz.org/World/Dansk/Fritid/Husdyr/Hunde/

Hilsen Holm , og held og lykke med projektet....!!!!