RAM problem
Fra : Henrichsen

Dato : 12-01-03 22:43

Har købt 256mb SDPC133 Kingston ValueRAM, og monteret
det i mit Abit BX133 RAID.
Der bliver bare kun fundet 128 mb, og det er underordnet hvilken
en af bankerne jeg bruger.
Kan rammen ikke bruges i dette bundkort, eller er det mon defekt?
Hjælp!

Martin.

Fra : Mercenary

Dato : 12-01-03 23:36

"Henrichsen" <mkhenrichsen_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en af bankerne jeg bruger.
> Kan rammen ikke bruges i dette bundkort, eller er det mon defekt?

Ifølge specs på Abit BX133 skal du kunne bruge 3*256 MB.
Du kan se dem her: http://makeashorterlink.com/?J1B052013
eller i din manual.

Jeg tror mere på at den RAM du har fået leveret kun er 128MB.

Prøv at stoppe rammen i en anden maskine.

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : bme \(9800\)

Dato : 13-01-03 00:26

Jeg har været ude for computere (især ældre) der ikke kunne tage ramblokke
hvor hver chip repræsenterer 32mb, dvs at der sidder 8 chips på en
256mb-modul. Løsningen var moduler hvor der sidder 16mb chips dvs et
256modul med 16 chips, og derefter har det funket fint. Det skal lige siges
at 8-chipsmodulet virkede fint i en nyere maskine.

bme

Fra : Henrichsen

Dato : 13-01-03 00:57

Er det det der hedder "single side"?

Martin.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-01-03 17:58

"Henrichsen" <mkhenrichsen_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har købt 256mb SDPC133 Kingston ValueRAM, og monteret
> det i mit Abit BX133 RAID.
> Der bliver bare kun fundet 128 mb

skummelt

mit BX133-Raid

havde ingen probs. med RAM
jeg kørte 3 stænger 256MB
af forskellige fabrikater, men dog alle dobelt sidede..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Henrichsen

Dato : 13-01-03 23:28

Fejlen fundet.
Rammen inkompatibelt med mit bundkort.
Enkelt ikke?! ;-(

Martin.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-01-03 18:39

"Henrichsen" <mkhenrichsen_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Fejlen fundet.
> Rammen inkompatibelt med mit bundkort.
> Enkelt ikke?! ;-(

jo og pisse træls, specielt hvis man shopper i en nærrig butik der kun fører
en type RAM :-/

in other words.. Proconsult er ikke hvad de har værret :-/