HTAccess
Fra : Claus G.

Dato : 12-01-03 20:50

Hej
I HTAccess kan man beskytte hele mapper, men dette kører kun på Apache
server, kan man lave noget lignende i ASP?
Mvh Claus G

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 21:00

"Claus G." <xxxgabriel@design-text.dk> wrote
> I HTAccess kan man beskytte hele mapper, men dette kører kun på Apache
> server, kan man lave noget lignende i ASP?

Du kan vha. ASP ikke beskytte hele indholdet af en mappe, du kan kun
beskytte *.asp filer og det kræver at du indsætter et stykke kode i toppen
af disse.

Hvis du vil have beskyttet en hel mappe skal du ind og sætte autoriserings
indstillingerne i IIS. (Hvilket kræver adgang til serveren)

PS: ASP kan også køre på Apache og hvis det er tilfældet kan du selvfølgelig
også bruge .htaccess-filen

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-01-03 21:01

Claus G. wrote :

> I HTAccess kan man beskytte hele mapper, men dette kører kun på Apache
> server, kan man lave noget lignende i ASP?

I klassisk ASP er dette ikke muligt. Her kan du kun beskytte .asp-filer. I
..Net kan jeg forestille mig, at det er muligt ved at kode en HttpHandler,
der virker på et bestemt bib, men jeg er ikke sikker. Andre må træde til
her med mere information.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp