riffelprøve
Fra : hans petersen

Dato : 12-01-03 20:36

Er der een der kan fortælle mig helt nøjagtigt,hvor det står,at man
skal have bestået riffelprøven,for at gå på riffeljagt.Det er
lovgrundlaget,jeg efterlyser.

Fra : Anders

Dato : 12-01-03 21:14

"hans petersen" <hpplkk@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Er der een der kan fortælle mig helt nøjagtigt,hvor det står,at man
> skal have bestået riffelprøven,for at gå på riffeljagt.Det er
> lovgrundlaget,jeg efterlyser.

Fra jagtloven §40:
Stk. 3. Jagttegn, der ved en påtegning desuden giver tilladelse til jagt med
jagtriffel, kan udstedes til personer, som ud over at opfylde betingelserne
i stk. 1 og 2 ved en prøve har godtgjort at have fornødent kendskab til og
færdighed i brug af jagtriffel.

Stk. 4. Miljø- og energiministeren fastsætter nærmere regler om jagtprøven
og riffelprøven. Der kan herunder fastsættes regler om udstedelse af
jagttegn til personer, der ikke har fast bopæl i Danmark. Miljø- og
energiministeren fastsætter endvidere regler om udstedelse af jagttegn og om
jagttegnets udseende og indhold.

Anders