MS Windows
briani 27239
XP: Ged i årstallet
Fra : Prestij

Dato : 12-01-03 19:42

Min XP er begyndt at stille årstallet til 2002 hele tiden.
Jeg har rettet den både i BIOS og i XP. Men når jeg restarter den viser den
2002 både i XP og i BIOS.

Jeg har prøvet at scanne min PC for virus med 3 forskellige scannere intet
tyder på at der er virus i den.

Skal jeg lave en bios update??

Min maskine er ikke mere end 6 måneder gammel...jeg havde købt den ny. Så
det er ikke en gammel maskine eller et gammel bundkort.

Nogen der har et bud hvad det kan være.

P.S i XP findes der en dato auto update...den virker ikke...melder failed
altid.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 12-01-03 20:12

> Nogen der har et bud hvad det kan være.

Jeg ville skifte BIOS-batteriet. Hvis bare det falder med en halv volt, kan
den ikke holde tid/dato ordenligt. Min kunne i hvert fald ikke =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-01-03 14:50

On Sun, 12 Jan 2003 19:41:58 +0100, "Prestij" <prestij@ishoejby.dk>
wrote:

>Min XP er begyndt at stille årstallet til 2002 hele tiden.
>Jeg har rettet den både i BIOS og i XP. Men når jeg restarter den viser den
>2002 både i XP og i BIOS.

Jeg ville prøve at geninstallere winXP.
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-01-03 16:35

> Jeg ville prøve at geninstallere winXP.

Det var ellers noget af en handling, for at rette et ur =)

Fra : kris [2650]

Dato : 13-01-03 23:18

On Mon, 13 Jan 2003 14:49:45 +0100, Martin Schultz
<nospam@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg ville prøve at geninstallere winXP.

Hej
En kammerat til mig havde nøjagtig samme problem. Det viste sig, at en
bios update løste problemet. Nu husker jeg selvfølgelig ikke lige
hvilket MB han har, og kan derfor ikke lige linke til deres side. Du
skriver heller intet om dit MB - men check producentens hjemmeside for
update af Bios, og se om nogle specifikt omhandler dato problemer

MVH

Kristian - Hvidovre

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 10:41

"Martin Schultz" <nospam@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville prøve at geninstallere winXP.

Når det så viser sig ikke at virke, så skift batteriet på dit bundkort, du
kan se på det tidspunkt den viser hvilken dato MBèt er produceret, og det
var så i 2002.
En bios opdatering er at skyde vel højt for at løse det.

mvh Jens

Fra : kris [2650]

Dato : 15-01-03 19:45

On Mon, 13 Jan 2003 14:49:45 +0100, Martin Schultz
<nospam@vip.cybercity.dk> wrote:

hmm - jeg kan ikke se mit første indlæg i denne tråd - så jeg prøver
lige igen:

Hej
En kammerat til mig havde nøjagtig samme problem. Det viste sig, at en
bios UPDATE problemet. Nu husker jeg selvfølgelig ikke lige hvilket MB