Hvad er der galt???
Fra : Morten Christensen

Dato : 12-01-03 18:22

Hej! Jeg har en computer, som efterhånden ikke er helt ny længere, og som er
blevet flittigt brugt.

Men nu har jeg fået det problem, at den en gang imellem - helt umotiveret -
lige pludselig slukker og så tænder igen med det samme. Hvad kan det
skyldes?? Strømforsyningen?

Systemet er:

Asus A7M-266
Athlon TB 1.4
256 DDR-ram
2*40 gb IBM Deakstar 60GXP
Promise Fasttrack100 (raid-0)
Asus v8200 deluxe geforce3 64DDR
Soundblaser Live! Player 5.1

Spørg endelig, hvis I har brug for mere info for at kunne hjælpe...

På forhånd tak!

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Leony

Dato : 12-01-03 19:30

"Morten Christensen" <m-astrupREMOVE@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e21a40e$0$2575$ba624c82@nntp04.dk.telia.net

> Men nu har jeg fået det problem, at den en gang imellem - helt
> umotiveret - lige pludselig slukker og så tænder igen med det samme.
> Spørg endelig, hvis I har brug for mere info for at kunne hjælpe...

Hvilket styresystem bruger du?
Som default genstarter Windows 2000 og Windows XP ved fejl.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-01-03 21:54

Jeg kører WinXP Pro, men jeg har aldrig haft dette problem før, og dette er
den tredje installation jeg kører på nu.

Det lyder som om strømmen bare forsvinder, når den genstarter, den lukker
ikke windows ned eller noget som helst, det er ligesom hvis en eller anden
hurtigt slukkede og tændte på kontakten...

Men hvad kan man evt. gøre, hvis det er windows som er skyld i det?

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Leony

Dato : 13-01-03 09:05

"Morten Christensen" <m-astrupREMOVE@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e21d5cc$0$24691$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Men hvad kan man evt. gøre, hvis det er windows som er skyld i det?

Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet Avanceret ->
tryk på "Indstillinger" under start og genoprettelse -> fjern hakket ud for
genstart automatisk under systemfejl.

I stedet for genstart vil du nu få en velkendt blå skærm med en fejlmelding.
På denne side http://www.aumha.org/kbestop.htm er der hjælp til de fleste
fejlmeldinger.

Eventuelle spørgsmål om din fejlmelding bør du stille i
da det, indtil videre, er et problem i Windows, mere end det er et
hardwareproblem.

Hvis du poster en besked med din fejlmeddelse, så husk at poste så meget som
muligt af meddelsen.

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-01-03 20:57

> [...]
Avanceret ->
> tryk på "Indstillinger" under start og genoprettelse -> fjern hakket ud

Okay, det har jeg prøvet nu, så må vi se om det hjælper. Tak indtil videre!

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Danish Bacon

Dato : 12-01-03 23:26

prøv evt at teste dine ram med f.eks. MemTest.....kan hentes på download.com

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg