Modem går i stå
Fra : Kenneth G

Dato : 12-01-03 16:08

Hej i Ng

Jeg har 2 computer der hver har sit ejet modem. og begge computer kan ikke
holde sig vågne på nette, det er lige som om at de går i stå et øjeblik når
de skal til at hente en nye side, der kan gå op til 30 sek. får at der er
aktivitet på de små blå skærme nede i højre hjørne.

Det er en P4 1.000 Mhz med 56k modem
og en Amd +1800 xp 33600 modem

og en helt almindelig telefonlinie og udbyderen er Telia

Når den så endelig får lyst så er der ikke noget galt med hastigheden i
forhold til hvad man kan forvente at de modems.

kan nogen hjælpe mig så ville jeg blive en glad dreng

Hilsen Kenneth

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-03 17:21

"Kenneth G" <post@venlig.dk> wrote in message

> og en helt almindelig telefonlinie og udbyderen er Telia

Har du prøvet at rnge til udbyder?

Det kan enten være fordi du skal prøve at slå software og hardware
komprimering fra. Det kan også være fordi hastigheden ikke kan opretholden
(støj på linien) Prøv at tage alle andre telefon dimser ud af vægstikket...

Overvej noget andet end analoge modems... Hvis det skal være opkald, skulle
du da overveje ISDN.. Det er altså noget mere stabilt og hurtigere.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-03 17:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Overvej noget andet end analoge modems... Hvis det skal være opkald,
skulle
> du da overveje ISDN.. Det er altså noget mere stabilt og hurtigere.

Og Telia som jo er din udbyder.. Kan tilbyde til ISDN til kun 125 kroner om
måneden.. De har ivertfald flere gange ville overtage vores
telefonforbindelsen, og tilbudt at give 15% rabbat. eller op til 28%
iforhold til TDC. desuden er det samme gældende hvis man har Stofanet, så
tilbyder de som standart alt til 15% rabbat...

Fra : Kenneth G

Dato : 13-01-03 16:49

Ja jeg har overvejet ISDN men jeg tror ikke det er forbindense, nogle gange
når jeg starte Explorer går der langt tid før den ringer op

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-03 21:54

> Ja jeg har overvejet ISDN men jeg tror ikke det er forbindense, nogle
gange
> når jeg starte Explorer går der langt tid før den ringer op

Mon du har overvejet om det er computeren der er flaskehalsen?

Fra : Leony

Dato : 12-01-03 19:41

"Kenneth G" <post@venlig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øjeblik når de skal til at hente en nye side, der kan gå op til 30
> sek. får at der er aktivitet på de små blå skærme nede i højre hjørne.

Kører de med de nyeste drivere?

Jeg ville helt klart købe et nyt 56K modem - et 33.6 modem klæder ikke en XP
1800+. Du bør også få en hastighedsforbedring du kan mærke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Alex

Dato : 13-01-03 23:39

Jeg havde lign. problemer med et 56 K modem. Jeg løste dem i første
omgang ved at begrænse hastigheden til 33 K (det kræver at man
kender nogle modem kommandokoder og indføjer dem i kontrolpanelet.)

På et tidspunkt tog jeg så mod til mig of flashede biosen i modemet
til V90 protokollen (det er vist en risikabel affære, man risikerer at
ende med et ubrugeligt modem, hvis noget går galt undervejs)

Efter denne opgradering har modemmet virker perfekt på fuld speed.

Du kunne overveje noget tilsvarende navnlig hvis dine modems
er forholdsvis gamle som mit var det.

Men som sagt: det er ikke uden risiko - på eget ansvar osv. osv.

Software til at flashe bios fandt jeg på google.

Alex