Newbie spørgsmål
Fra : PA

Dato : 12-01-03 15:17

Jeg er lige begyndt at kigge på PHP/MySQL. Så det første jeg ville var at
sende og hente til
en database. Det kig fint, men at få den ind i rækker og tabeller er sgu en
anden sag.
Det er så simpelt i en HTML editor, men det ser ud til at PHP skal
hardcode's ind. Kan det passe?
Kan man ikke bruge en eksisterende HTML fil og tilføje lidt PHP kode uden at
skrive det hele om?
Jeg er storbruger af Frontpage, men den kan lave kage i det når der kommer
PHP kode med i HTML koderne.
Hvordan gør I det?
--
PA

Fra : Lars Axberg

Dato : 12-01-03 15:21

"PA" <box5000@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> skrive det hele om?
> Jeg er storbruger af Frontpage, men den kan lave kage i det når der kommer

Prøv at gå igennem php artiklerne på www.webcafe.dk de giver et godt indblik
hvordan du koder php sammen med html! God arbejdslyst!

Mvh

Lars Axberg

Fra : PA

Dato : 12-01-03 16:32

"Lars Axberg" <omniSPAM@axberg.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at gå igennem php artiklerne på www.webcafe.dk de giver et godt
indblik
> hvordan du koder php sammen med html! God arbejdslyst!

Takker. Jeg vil kigge på det.
--
PA

Fra : Sparre

Dato : 13-01-03 21:52

> Jeg er storbruger af Frontpage, men den kan lave kage i det når der kommer
> PHP kode med i HTML koderne.
> Hvordan gør I det?

Da jeg startede, for snart 5 år siden, faldt valget også på de nemme,
WYSIWYG programmer, men det viste sig hurtigt at være noget bøvl når der
skulle kodes serverside. Jeg bruger nu Macromedia's Homesite som er et
FANTASTISK program. Er faktisk bare en alm. text editor med en masse lækre
funktioner som f.eks. en tabel editor. Super fedt program kan kun anbefales.

--
Sparre

Fra : Kim Emax

Dato : 14-01-03 13:30

"PA" <box5000@post1.tele.dk> wrote

> Det er så simpelt i en HTML editor, men det ser ud til at PHP skal
> hardcode's ind. Kan det passe?

jeps, du skal til at tænke layout så at sige...

> Kan man ikke bruge en eksisterende HTML fil og tilføje lidt PHP kode uden
at
> skrive det hele om?

jeps, du kan flette tags ind f.eks. <INPUT TYPE="text" NAME="navn" VALUE="<?
print $navn ?>">

kan også skrives som <INPUT TYPE="text" NAME="navn" VALUE="<?= $navn ?>">

Hvis short_tags er enabled

> Jeg er storbruger af Frontpage, men den kan lave kage i det når der kommer
> PHP kode med i HTML koderne.
> Hvordan gør I det?

Jeg bruger VI. Du kan bruge en editor til at designe dine sider først og
derefter en ordentlig editor til at redigere i det efterfølgende. Med
ordentlig mener jeg en, der ikke prøver at tænke for dig og gør det dårligt,
FP er noget skrammel!

--
Kim Emax