Bukkehov?
Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-01-03 11:36

Hejsa

Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvad en bukkehov er? Jeg har prøvet
at slå det op i mine hestebøger, men kunne ikke finde noget om det.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 12-01-03 14:26

Bukkehov er at hoven er meget stejl, det vil sige at den er mere lodret i
det end en hovs stilling ellers ville være det. Det kan være i større og
mindre grad. Ved en mindre grad vil du sagtens kunne ride på hesten. Ved
sværere tilfælde skal hesten opereres da det kan skyldes en overstraming af
den dybe bøjesene. Bukkehov kan smeden gøre meget for at få hesten til at
stå bedre på sin hov.

--
Hilsen
Annette

Fra : Tanja Bromley

Dato : 12-01-03 15:30

"Nina Svanholm" <hammer@FJERN_DETTEtelefona.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvad en bukkehov er? Jeg har
prøvet
> at slå det op i mine hestebøger, men kunne ikke finde noget om det.

Du kan læse om det her:
http://www.netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_juni_juli_2001/Bukkehov/bukkehov.html

/Tanja

Fra : Nina Svanholm

Dato : 13-01-03 09:48

Hej

Tak for hjælpen, nu er mysteriet løst og jeg kan få ro i sjælen

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 13-01-03 13:01

Har du da en hest der har bukkehov?

--
Hilsen
Annette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 14-01-03 09:51

"Anet" <anet@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Har du da en hest der har bukkehov?
>

> --
> Hilsen
> Annette

Nej, jeg har en kollega der skal købe en hest til sin datter. Dem der er
billige kikker hun jo længst efter, og det er bla. en med bukkehov. (Jeg må
indrømme at jeg har frarådet dem at købe en hest med fejl. da de ikke rigtig
har forstand på heste.) Hun spurgte mig hvad bukkehov var og jeg kunne ikke
svare hende, men sagde altså at jeg synes de skal kikke efter en helt rask
en. -og i øvrigt sende pigen på rideskole først.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Lene

Dato : 14-01-03 13:50

"Nina Svanholm" <hammer@FJERN_DETTEtelefona.dk> wrote in message
> [...]

> svare hende, men sagde altså at jeg synes de skal kikke efter en helt rask
> en. -og i øvrigt sende pigen på rideskole først.

Hej Nina,
alle heste har fejl, det perfekte individ helt uden fejl findes ikke - men
en bukkehov er så graverende en fejl, at du har helt ret når du fraråder et
køb! Om en hest er lidt fransk eller indfodet synes jeg er en mindre
detalje, hvis ellers resten af hesten svarer til det, den skal bruges til,
men lige bukkehov ( og for at gå den anden vej; bjørnefod / bløde koder
eller sabelben ) det ville jeg godt ikke bruge penge på - ikke en flad
femmer! Brugbarheden / holdbarheden vil efter min mening ALTID være
forringet ved disse benstillinger, og dyrlægeregningerne vil i længden ofte
overstige almindelige menneskers formåen.

Jeg har aldrig helt forstået, de mennesker der vil købe en hest uden at
kunne ride. Man køber da heller ikke en bil før man har lært at køre * s *

Mvh. Lene

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 14-01-03 14:59

On Tue, 14 Jan 2003 13:49:38 +0100,
Lene <hamadryad@mail.dk> wrote:

> Jeg har aldrig helt forstået, de mennesker der vil købe en hest uden at
> kunne ride.

Jeg kan måske forstå dem der gør det uden at kunne ride, men dem der
ikke har forstand på heste kan jeg absolut ikke forstå.

> Man køber da heller ikke en bil før man har lært at køre * s *

Det kender jeg til gengæld nogen der har gjort.

--
En særdeles kedelig .signature

Fra : Anet

Dato : 14-01-03 18:17

Vores den ene hest står en anelse mere stejlt på det ene forben frem for det
andet. Dog har smeden igennem to år rettet meget på det sådan langsomt hen
ad vejen.

--
Hilsen
Annette

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 14-01-03 18:51

"Lene" <hamadryad@mail.dk> wrote:

>Jeg har aldrig helt forstået, de mennesker der vil købe en hest uden at
>kunne ride.

Ohhh! Der er vist *noget* om heste du ikke forstår !!!

Man kan godt anskaffe heste uden at have til hensigt at klatre op på
ryggen af dem med det samme. De kan skam bruges til meget andet.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 14-01-03 21:17

"Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Jeg har aldrig helt forstået, de mennesker der vil købe en hest uden at
> kunne ride. Man køber da heller ikke en bil før man har lært at køre * s *

Tjah, man kan jo også købe en jagthund uden at gå på jagt. Eller et får uden
at skulle spinde uld...

- og ellers er jeg enig med Anders; forstår heller ikke dem som bare køber
en hest (eller et hvilketsomhelst andet dyr) uden at sætte sig ind i dyrets
levevis først.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 14:06

Fine billeder af en bukkehov her som du kan se på.

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 14:10

Klik på buk-hov så kan du se og læse. Der står forøvrigt meget andet godt og
brugbart på denne side som jeg har linket til.

--
Hilsen
Annette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 16-01-03 15:27

Hejsa

Det giver lige det sidste at man kan se hvordan det rent faktisk ser ud, tak
for hjælpen

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 23:15

ja, jeg faldt lige over det da jeg søgte efter noget andet og syntes at det
var fint vist. En ting er en beskrivelse en anden at se det med det blotte
øje.....

--
Hilsen
Annette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 14-01-03 19:56

> [...]
> en bukkehov er så graverende en fejl, at du har helt ret når du fraråder

Ja, det var også det jeg mente, men blev så alligevel lidt i tvivl om hvad
det lige præcis var en bukkehov var, og håbede derfor ikke at jeg havde fået
frarådet hende at lade være med at købe uden grund.

> [...]
ofte
> overstige almindelige menneskers formåen.

Min Pinto var fransk da jeg købte ham, da var han 8 måneder. I dag er han
næsten 7 år, og min super gode beslagsmed har for længst fået rettet op på
det.Så jeg kan kun give dig ret i at nogle fejl er til at leve med, men man
skal altså have lidt viden om heste før man selv kan vurdere om det er til
at leve med eller ej, og det har min kollega desværre ikke.

> Jeg har aldrig helt forstået, de mennesker der vil købe en hest uden at
> kunne ride. Man køber da heller ikke en bil før man har lært at køre * s *

Hehe, næ det kan der være noget om. Har hørt om en der kørte i sin bil til
køre prøve, og spurgte nogle politibetjente om vej...........

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Lene

Dato : 15-01-03 13:45

"Nina Svanholm" <hammer@FJERN_DETTEtelefona.dk> wrote in message

Klip

Lene :

Nina :
> Hehe, næ det kan der være noget om. Har hørt om en der kørte i sin bil til
> køre prøve, og spurgte nogle politibetjente om vej...........
>
> Venlig hilsen Nina Svanholm.

Altså Nina, det var dagens bedste grin *lol*

Mvh. Lene