"mix" sider
Fra : Mallo

Dato : 12-01-03 13:26

Hej igen. (sikke aktiv jeg er i disse dage.. :))
Er der nogen af jer der ved om der findes nogle "mix" sider på nettet?
Lyder måske skørt, men folk finder jo på så meget.. Jeg tænker på om der
findes en slags "hvilken type hund kan du regne med at få hvis du krydser
den med den" - side?
Kærlig hilsen Mallo igen igen ;)

Fra : Pia J

Dato : 12-01-03 14:08

Jeg tror det er umuligt. I USA har de opfundet en "race" der kaldes
cockapoo. Puddel/cocker spaniel. Prøv at søge på ordet og se hvor
forskellige de ser ud!! Samme gælder nok temperamentet...

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 12-01-03 14:09

Glemte at sige jeg selv har 2 bl. den ene en schæfer/labrador. Og den ligner
heller ikke nogen af de mange hunde jeg har mødt med samme "afstamning".

:Pia

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 12-01-03 16:09

Hej

Har lige været inde på www.poosrus.com for jeg må indrømme at jeg troede
lidt at det var en joke med cockapoo´s...men ak nej...de har også schnoodle
babies og nu til klassikeren...Labradoodle babies...LOL....

Ja ja, hvis man ikke kan få penge for sine blandingshvalpe, hvorfor så ikke
bare opfinde en ny race

Jeg har selv en blandingshund, så det er altså ikke fordi jeg overhovedet
mener, at der er noget galt med blandingshunde....Bare lige for en ordens
skyld

Mange hilsner fra Carina

Fra : Mallo

Dato : 12-01-03 18:29

"Carina Bach Hansen" <carina.bach(fjern dette )@hansen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:avs084$ns0$1@sunsite.dk...
> [...]
schnoodle
> babies og nu til klassikeren...Labradoodle babies...LOL....

Hvor amerikansk må det dog blive.. Det første man møder er: "POOS-R-US" og
det næste:
"Get so many calls a day saying "Oh I have just godt to have one of your
female cockapoos"
Jamen, det er da skønt så meget de lægger i deres vappere, men stå da ved at
det er en blandingshund! LOOOOOOOL!
"Nå.. hvilken hund har I så??" "Ja, vi overvejede en cockapoo, eller
schnoodle baby, men _måtte_ eje Labradoodlen."

??

Min hund Maggie er nu ikke længere nogen blanding af Dobermand og Hønsehund.
Nej, hun er en Hønsemand! Sin helt egen race.. En Hønsemansedoodle baby.
suk.
Mallo :)

Fra : Ann K.

Dato : 12-01-03 19:01

Hej Mallo

>Min hund Maggie er nu ikke længere nogen blanding af Dobermand og
Hønsehund.
Nej, hun er en Hønsemand! Sin helt egen race..

<> Nå ja - jeg ved da at Pia J har Labweiler og Schæfador, Ami har Bland
Danois, Martin har Spring A D'or og vi har selv en Sydafrikansk
Slædehund - korthårsvarianten
Ganske effektiv med disse fabrikerede racebetegnelser, når man en
sjælden gang møder en ægte racesnob! Især fordi det faktisk er lykkedes
os enkelt gang at tage fusen totalt på sådan en Du skulle have hørt
min mand stå og udbrede sig om den Sydafrikanske slædehunds kvaliteter i
forhold til andre spidshunderacer og sammenlignet mht labradorens
tungere eksteriør... Da han begyndte at udbrede sig om racens sjældenhed
og dermed vanskeligheder med at fastholde en god genpulje i avlen, var
jeg desværre nødt til at gå... hen bag en busk, hvor jeg næsten græd af
grin! *sss*
(Sif er ½ labrador + ½ collie/irsk setter... mørk brun med utydeligt
sadelaftryk, hvid plet på brystet og forpoterne og
korthåret/"stok-håret"... Joh - en helt speciel race!)

Men må jeg foreslå at du korrigerer din hunds racenavn til det
oprindelige tyskklingende Hunchenmann

Mvh Ann

Fra : Mallo

Dato : 12-01-03 19:42

> [...]
> og dermed vanskeligheder med at fastholde en god genpulje i avlen, var
> jeg desværre nødt til at gå... hen bag en busk, hvor jeg næsten græd af
Hvorfor har man aldrig videokamaraet fremme når sånoget sker? Og lad mig
gætte.. racesnobben åd den vel råt? Det er utroligt hvad lidt autoritet og
kendskab til den afrikanske slædehund kan gøre.. :)

> (Sif er ½ labrador + ½ collie/irsk setter... mørk brun med utydeligt
> sadelaftryk, hvid plet på brystet og forpoterne og
> korthåret/"stok-håret"... Joh - en helt speciel race!)

Nååå.. En labracolir.. Dem kender jeg. Ganske smuk hund!

> Men må jeg foreslå at du korrigerer din hunds racenavn til det
> oprindelige tyskklingende Hunchenmann

Einen Hunchenmann??? Mit das ganske stritzen øren. :):)
Mallo.
(Jeg har lige læst i en anden gruppe, at det er ved at være utjekke at
skrive hele sit navn... /M)

Fra : Pia J

Dato : 14-01-03 08:25

"Ann K." <tsarsNO@SPAMos.dk> wrote in message
> [...]
>
> <> Nå ja - jeg ved da at Pia J har Labweiler og Schæfador, Ami har Bland
> Danois, Martin har Spring A D'or og vi har selv en Sydafrikansk

Måske jeg skulle til at kalde dem Labseweiler og Schæffadorable istedet!

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 14-01-03 10:46

On Tue, 14 Jan 2003 08:24:52 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Måske jeg skulle til at kalde dem Labseweiler og Schæffadorable istedet!

LOL. Pragtfulde betegnelser, som jeg kun kan tilslutte mig. Ville
ønske at jeg vidste hvad jeg skulle kalde min egen. Moderen er en
Flatcoated retriever, og faderen er totalt ukendt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-01-03 11:05

Tue, 14 Jan 2003 10:45:44 +0100, Leyna wrote:

>LOL. Pragtfulde betegnelser, som jeg kun kan tilslutte mig. Ville
>ønske at jeg vidste hvad jeg skulle kalde min egen. Moderen er en
>Flatcoated retriever, og faderen er totalt ukendt.

Grand Flatter?

--
Mvh Sonja nospam@***sonpet.com http://www.sonpet.com/

Ser alt sort ud, kigger du måske i den forkerte retning.

Fra : Leyna

Dato : 14-01-03 15:45

On Tue, 14 Jan 2003 11:05:18 +0100, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrote:

>Grand Flatter?

Han ligner altså mest en lab... selvom han er lidt stor i det!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-01-03 19:01

Tue, 14 Jan 2003 15:44:46 +0100, Leyna wrote:

>Han ligner altså mest en lab... selvom han er lidt stor i det!

En labrador er sort! Hvis ikke han var så stor og ikke var svagt plettet,
kunne han ligne en labradorretriever.

Fra : Therese

Dato : 12-01-03 23:26

"Mallo" <a@b.cd> skrev i en meddelelse news:3e21a5ee$0$11055>
> Min hund Maggie er nu ikke længere nogen blanding af Dobermand og
Hønsehund.
> Nej, hun er en Hønsemand! Sin helt egen race.. En Hønsemansedoodle baby.
> suk.

Min mor har en forselroxter-terrier (Border, Jack Russel og Fox) og min
moster havde en labasébaslador (basset og labrador)
--
Mange hilsner
Therese

Fra : x Vuf x

Dato : 12-01-03 17:26

Sun, 12 Jan 2003 13:25:50 +0100, Mallo wrote:

> [...]
>findes en slags "hvilken type hund kan du regne med at få hvis du krydser

Det findes der mig bekendt ikke. Det ville da også være dødsdømt, for
sætter du 2 racer sammen, kan INGEN fortælle dig, hvad du får ud af det!
Hverken i sind og skind eller højde og drøjde! *s*

Fra : Mallo

Dato : 12-01-03 18:35

> Det findes der mig bekendt ikke. Det ville da også være dødsdømt, for
> sætter du 2 racer sammen, kan INGEN fortælle dig, hvad du får ud af det!
> Hverken i sind og skind eller højde og drøjde! *s*

Ja Sonja, du har nok ret. Det er også så ærgeligt at jeg ikke oplevede hende
som helt lille, eller så hendes forældre (temperament, sind mm.), men
tilgængæld er jeg jo så ikke forudindtaget. Så er hver "evne" en
overraskelse og hvert venligt kys en gave.
Jeg må stille og roligt hen af vejen lægge mærke til behov og så styre ind
efter det. Læser selvfølgelig om de 2 mulige hunde er mix af, men folk
derude i cyberspace laver jo så meget forskelligt på de forskellige sider,
så det kunne jo være...
Tak for svaret :)
Mallo

Fra : x Vuf x

Dato : 12-01-03 19:19

Sun, 12 Jan 2003 18:34:56 +0100, Mallo wrote:

> [...]
>tilgængæld er jeg jo så ikke forudindtaget. Så er hver "evne" en
>overraskelse og hvert venligt kys en gave.

Jooo men hvis hendes forældre så også var blandinger ville du stadig være
på herrens mark, hvad angår viden om din hund!

> [...]
>efter det. Læser selvfølgelig om de 2 mulige hunde er mix af, men folk
>derude i cyberspace laver jo så meget forskelligt på de forskellige sider,

Velbekomme...Og hovedsagen er, at du har en god hund, at du er god ved den,
og at den derfor gi'r dig tifold kærlighed retur! .-)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-01-03 21:05

Her er noget:

http://www.kobuk.no/kforum/blandingshund_0398.html

http://www.angelfire.com/nh/Blandingshundklubb/

Jeg ved også der findes en svensk side for en klub for blandinger, men jeg
kan ikke lige finde den.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mallo

Dato : 14-01-03 21:23

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.angelfire.com/nh/Blandingshundklubb/
>
> Jeg ved også der findes en svensk side for en klub for blandinger, men jeg

Hej Nina :)
Tak for dine links. Jeg har været inde og kikke på dem.. Findes der ikke
danske blandingsklubber også? (jeg ved det ikke, jeg undrede mig bare over
at de er på norsk) Dét jeg tænkte på, da jeg postede mit indlæg var en eller
anden skør side hvor ejeren af denne side havde lavet en slags "facitliste"
over hunden hvis du blandede f.eks en Grand D. med en puddel! Hvordan ville
denne hunds personlighed falde ud.. (Og udseende!!! lol)
Men som én (kan ikke lige huske hvem) svarede, dette er jo selvfølgelig
umuligt, eftersom hver hund - som et hvert menneske - er født med
forskellige personligheder, samt at du jo heller ikke ved om moderen/faderen
OGSÅ er blanding osv.
Jeg tror ikke at jeg vil melde mig ind i en klub. Ved ikke helt hvorfor, men
jeg ville ikke rigtig vide hvad jeg skulle med den. Jeg deltager ikke i
konkurrencer eller andet, dog skal vi starte til hundetræning til februar
:):) DET glæder vi os til.. Ik Maggie?? SÅ skal vi nemlig lære at gå på
plads.. IK MAGGIE?? :) Og være en sød hund der går pænt på gaden og ikke
hiver mors arm i stykker..
Dog må jeg sige, at jeg har stor respekt for de mennesker der virkelig
træner med deres hund. Det er facinerende hvad man kan få en vapper til, og
det er ligeledes flot at se en hund der lystre 24-7! Når de f.eks kalder på
hunden og den bare _står_ der i løbet af et split sekundt. Man kan næsten
høre dem sige: "Du kaldte??"

Mange tak for dit svar og
hav en god aften.
Mallo :)

Fra : Kosmonauten

Dato : 15-01-03 20:36

> [...]
>
> http://www.angelfire.com/nh/Blandingshundklubb/
>
> Jeg ved også der findes en svensk side for en klub for blandinger, men jeg

Hejsan Nina og "tassarna" ;c)
Hmm, jeg har denna här:
http://hem.passagen.se/blandis/

Kanske det är denna sida du tänker på eller hur ;C)

Hälsningar från
Martin och Laika (Spring A'Dor af 1.Class)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-01-03 22:22

Jovist är det sidan, tacker så mycket

--