Asus V7700+Via Kt133=Hjælp!
Fra : Bertel Bolt-J

Dato : 09-03-01 07:52

Ser Í:
Jeg er den lykkelige ejer af et:
Asus Socket A A7V med et VIA VT8363 (KT133)+VIA 82C686A Cipset
ASUS V7700 Geforce 2 kort

Resten er et LAN-kort og SB.live
Plus det løse

Mit problem er at grafikkortet ikke sender noget signal til monitoren, så
computeren kan starte op. (så vidt jeg kan se har der tidligere været
problemer med VIA chipsettene og Nvidia-kort). Monitoren registrere dog at
den ar tilsluttet et "levende" grafikkort.Den brokker sig ikke over
manglende signalindgang. Proceduren for at starte er således, at jeg tænder
maskinen, lader den boote så langt den kan, slukker den og starter den igen.
Denne gang uden problemer. Når jeg er inde i windows (millenium og 98) siger
den at mit grafikkort ikke er konfigureret korrekt og beder mig bekræfte
mine tidligere skærmindstillinger. Efter dette er alt godt.
Jeg kører BIOS i "optimal", for at få 4xAGP, men har det samme problem når
jeg kører normal. Jeg har forresten prøvet at opdatere med samtlige 4 in 1
drivers fra VIA. Jeg er bange for at 4.26, var der filmen knækkede til at
begynde med.

Jeg har installeret den nyeste BIOS til bundkortet, fjernet 4.26 driverne og
reinstalleret systemdevices og genindtstalleret 4.20 VIA drivere. Men uden
held

Enhver form for hjælp (bortset fra køb en MAC) vil blive påskønnet.

Hilsen
Bertel S. Bolt-Jørgensen

http://home1.stofanet.dk/bertel
http://www.daimi.au.dk/~dysse

Fra : boble

Dato : 09-03-01 08:02

Hej

Du har ikke prøvet at opdatere dit skærmkort med en ny bios ?
måske hjælper det

mvh boble