Overnaturligt eller hvad?
Fra : Liz

Dato : 12-01-03 11:55

Hej alle sammen og godt nytår!!

Følgende hændelse sket i tirsdags (7/1-03) og jeg har tænkt meget over det
siden. Hvad synes I?

Tirsdag morgen sad jeg på seminariet og læste sociologi, kedet mig lidt og
lavede mange krydseduller mens læreren kværnede. Pludselig begyndte jeg at
koncentrere mig om at tegne min hestes øje, kun den ene. Men jeg kunne
simpelthen ikke få den til at ligne noget som helst. Jeg brugte mindste 5
minutter på den uden held. Jeg har aldrig prøvet at tegne hans øjne før må
jeg lige sige. Tegnede også hans pandelok og ørene, bare toppen af hovedet
set forfra, og der var der ingen problemer. Så arbejdede jeg videre med
sociologi!!! Og glemt alt om hesten.

Det første jeg gøre når jeg er hjem igen, er at tilse hestene, pænt tøj og
det hele. Ved I hvad - min yndlingshest havde slået hans øje således at den
var helt hævet og næsten lukket!!!! Han så forfærdelig ud, men det var bare
hævelse og jeg regnede med at han havde slået den mens han spiste wrap
udenfor under mirabella træet.

Jeg fik helt gåsehud da det gik op for mig at jeg havde prøvet at tegne hans
øje. Og pandelokken er jo der han får trøst, en af vores måder at
kommunikere med hinanden på - han bliver aget der.

Er der andre der har haft lignende oplevelser, eller er det hele bare en
sammentræf, sådan rent tilfældig?

Mange hilsener Liz (med 4 arabere)
PS Hævelsen forsvandt af sig selv i torsdags.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 12-01-03 12:14

"Liz" <lizb@worldonline.dk> wrote:

>Er der andre der har haft lignende oplevelser, eller er det hele bare en
>sammentræf, sådan rent tilfældig?

Kald mig pare tosset (det passer sikkert) men jeg drømte en nat at jeg
legede med et levende lyserødt tøjdyr ude i vor lade. Næste dag da
jeg kom ud i laden havde vor kat, der havde killinger, forladt laden
og taget killingerne med, undtagen een lille gråstribet. Jeg tog den
til mig og nu leger den indenfor med de andre katte og mig. Killingen
ligner tøjdyret i drømmen bortset fra farven. Sammentræf helt sikkert!

Ude i stalden har vi en hankat der hedder Ronjo. Han rider på hestene
inde i boksene. ( Dette sidste kun for ikke at være offtopic .-) )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Liz

Dato : 12-01-03 13:14

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote in message
> Ude i stalden har vi en hankat der hedder Ronjo. Han rider på hestene
inde i boksene. ( Dette sidste kun for ikke at være offtopic .-) )

I det mindste, var det ikke et mareridt (på engelsk ride på en hoppe-
nightmare)!!
Måske skulle jeg have spurgte om andre lignende erfaringer med deres heste?

Hilsener Liz

Fra : Tine Gade

Dato : 13-01-03 10:38

Fra : Liz

Dato : 13-01-03 21:19

"Tine Gade" <tine@miba.auc.dk> wrote in message
> Jeg har tidligere oplevet at kunne telepatere med min mor, men jeg troede
ikke at man kunne med hestene!

Hej Tine,

Jeg ville nu heller telepatere med min hest fremfor min mor....

Desuden har jeg det lige sådan som dig med min 4 stk.. Man ved at der er
noget galt, næsten på forhånd. Ham med øjet er nu meget specielt. Vi er
meget "tæt" på hinanden, som om vi kan læse hinandens tanker. Det er noget
mærkelig noget som jeg ikke oplever (endnu) med de andre tre. Han er også
far tíl to af dem, så der er håb forude.
Hoppen er ret selvsikker, og ikke typen man knytter sig så meget til, ikke
på den måde ihvertfald. Men hun er alligevel gode til at fortælle når der
er noget galt, mangle på mad, træk i stalden, en af de andre er for langt
væk osv. Det gælder bare om at lær at "læse sin hest" og stole på egen
intuition tror jeg.

Hilsener Liz (som ikke er kommet over hændelsen endnu!)

Fra : Lene

Dato : 13-01-03 11:50

Hej Liz,
et meget spændende indlæg!
En af mine gamle avlshopper kunne jeg forudsige både køn og farve på alle hendes føl. Når hun var ca. halvt båren drømte jeg simpelthen ned til mindste detalje, hvordan føllet ville blive. Første gang mente jeg det var et tilfælde, anden gang skrev jeg det drømmen ned. Efterfølgende brugte jeg faktisk mit drømmenotat til at udfylde registreringsoplysninger med. Hoppen fik 18 føl, jeg drømte ikke fejl en eneste gang - -

Mvh. Lene

Fra : Liz

Dato : 13-01-03 21:28

"Lene" <hamadryad@mail.dk> wrote in message
Hoppen fik 18 føl, jeg drømte ikke fejl en eneste gang - -

Hej Lene,
Godt at jeg ikke drømmer sådan nogle drømme. Hingsten (ham med øjet) blev
kastreret sidste forår..... !

Men hvordan kan det være at man oplever sådan noget? Det er nu ret spooky
ikke? Jeg har også drømte om en skade han gik hen og fik kort efter
drømmen, men troede det var bare tilfældig. Når jeg tænker over det, er der
faktisk flere ting der er hændt, ikke noget stort og dramatisk men mærkelig
alligevel. Der er vist mere mellem himmel og jord.............etc. etc.

Hilsener Liz

Fra : Lene

Dato : 14-01-03 11:25

Hej Liz,
det er faktisk lidt uhyggeligt, og jeg har faktisk ikke fortalt det til
nogen før nu - - Jeg tror simpelthen at man af og til bliver det
priviligerede medlem af hestens flok på en helt speciel måde. Man bliver af
hesten udnævnt til " ynglings kammersjuk ", og man er tunet ind på hinanden
på et niveau som er svært at forklare for andre, men man er aldrig selv i
tvivl om at her er noget særligt.

Mvh. Lene