AT PSU til ATX bundkort?
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-01-03 11:50

Kan jeg tilslutte en AT strømforsyning til et ATX bundkort?

Er det ikek kun funktionen med automatisk sluk der adskiller ATX fra AT?

-M

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-01-03 12:50

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg tilslutte en AT strømforsyning til et ATX bundkort?
>
> Er det ikek kun funktionen med automatisk sluk der adskiller ATX fra AT?

nej, selve stikket på bundkortet / PSUen er designet anderledes..

så det kan man ikke umidelbart

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Christian Mygind

Dato : 12-01-03 13:01

Petersen_Michael wrote:

> nej, selve stikket på bundkortet / PSUen er designet anderledes..
> så det kan man ikke umidelbart

Og udover selve stikket leverer en ATX PSU også en 3.3 voltage, som en AT
PSU ikke producerer.

/Chr

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-01-03 14:43

"Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse

> Og udover selve stikket leverer en ATX PSU også en 3.3 voltage, som en AT
> PSU ikke producerer.

Argghhh! Øv!

Har en komplet P2 266 med alles, klar til at være server, men mangler
kabinet/psu. Træls. Men tak for svarene.

-M

Fra : Christian Mygind

Dato : 12-01-03 15:04

Morten Lorenzen wrote:

> Har en komplet P2 266 med alles, klar til at være server, men mangler
> kabinet/psu. Træls. Men tak for svarene.

Kabniettet kan du godt bruge, hvis du ikke er bange for at save lidt bagpå -
en brugt ATX-psu koster ikke alverden i news:dk.marked.privat.edb - men det
ER nok smartere & nemmere at købe et billigt kabinet med PSU.

/Chr

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 13-01-03 06:54

Christian Mygind wrote:

> men det ER nok smartere & nemmere at købe et billigt kabinet med PSU.

Man bør desuden holde sig fra Codegen, deres PSU'er er årsag til mange
problemer.
(at dømme efter mængden i dk.edb.hardware og undergrupper)

Bare min personlige holdning, ikke nødvendig alles.

Fra : Nico de Jong

Dato : 13-01-03 07:33

> Har en komplet P2 266 med alles, klar til at være server, men mangler
> kabinet/psu. Træls. Men tak for svarene.

Hvis du lige fortæller hvad der skal være plads til, kan jeg nok finde et
brugt / pænt kabinet i mine gemmer (incl PSU)

Nico

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-01-03 19:08

"Nico de Jong" <nico@IGNOREfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du lige fortæller hvad der skal være plads til, kan jeg nok finde et
> brugt / pænt kabinet i mine gemmer (incl PSU)

Jeg tror nok det kan skovles ind i et minitower. Men det _skal_ være tower.
På den anden side er jeg blevet lidt træt af at have delene til at stå. Men
den diskution hører til i en helt anden gruppe

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-01-03 14:44

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:avrkoq$3jb$1@sunsite.dk...

> nej, selve stikket på bundkortet / PSUen er designet anderledes..
>
> så det kan man ikke umidelbart

Bugger, øv.

-M