Bøvl med computer
Fra : Ulrik

Dato : 12-01-03 11:23

Jeg skulle bare lige høre om der var lidt hjælp at hente her. Jeg har lige
købt en ny processor. Da jeg havde sat den i min computeren og ville starte
den, ville den ingenting. Det eneste der sker er at man kan høre at den
kører, men så heller ikke andet. Alle tingene fungere( jeg har testet dem
enkeltvis),

Det ville være dejligt hvis at der var nogen som kunne hjælpe mig med dette
problem...

MVH

Ulrik

Fra : Calle.

Dato : 12-01-03 11:24

Ulrik wrote:
> [...]
> fungere( jeg har testet dem enkeltvis),
>
> Det ville være dejligt hvis at der var nogen som kunne hjælpe mig med

Du er sikker på dit bundkort understøtter CPUer på den størrelse du har sat
i!
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Ulrik

Dato : 12-01-03 11:29

Det har jeg checket og det skulle det gøre...

Fra : Ole Axelsen

Dato : 12-01-03 11:48

"Ulrik" <wulrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det har jeg checket og det skulle det gøre...

> sat

Er det en AMD CPU. De er meget sårbare. Hvis man ikke er meget påpasselig
ved montering af køleren kan man let smadre toppen af processoren. Hvis der
er synlige skader (endda under lup) er der ingen hjælp at hente fra
garantien.

Fjern (fjern_dette) ved svar på mail.
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : sune vuorela

Dato : 12-01-03 11:53

On Sun, 12 Jan 2003 11:23:24 +0100, "Ulrik" <wulrik@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>den, ville den ingenting. Det eneste der sker er at man kan høre at den
>kører, men så heller ikke andet. Alle tingene fungere( jeg har testet dem

Nulstille bios?

Tjekke V-core?

Bip-toner fra pcspeaker?

--
Sune

Fra : Jesper Laursen

Dato : 12-01-03 12:51

"Ulrik" <wulrik@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> enkeltvis),
>
> Det ville være dejligt hvis at der var nogen som kunne hjælpe mig med

Det ville være kanon, hvis du kunne skrive lidt nærmere vedr.
specifikationer.

Fra : Martin K

Dato : 12-01-03 13:14

Jesper Laursen wrote:
> Det ville være kanon, hvis du kunne skrive lidt nærmere vedr.
> specifikationer.

Ja specielt hvilken CPU og hvilket bundkort. Det er faktisk umuligt at komme
med relevante kommentarer uden at have disse info...

--
Martin K

Fra : Ulrik

Dato : 12-01-03 15:35

amd cpu og esc bundkort

Fra : Martin K

Dato : 12-01-03 16:26

Ulrik wrote:
> amd cpu og esc bundkort

Udemærket så er vi så langt, men ikke langt nok. Hvilket ECS bundkort og
hvilken AMD CPU.

Man kunne jo gætte på ECS K7S5A (dem er der mange der har) og en AMD Athlon
XP 1700+, men altså det kommer man jo ikke så langt med...

--
Martin K

Fra : Ulrik

Dato : 12-01-03 16:43

det er ECS K7S5A og duron 1300 mhz

Fra : Ulrik

Dato : 12-01-03 16:58

den når ikke igennnem bip-testen så måske i kan forklare hvad der kunne være
i vejen ?

venlig hilsen

Ulrik

Fra : Ole Axelsen

Dato : 12-01-03 18:04

> den når ikke igennnem bip-testen så måske i kan forklare hvad der kunne
være
> i vejen ?

Sandsynligvis død CPU.