1 blok på 256 eller 2 på 128?
Fra : Varth Dader

Dato : 12-01-03 10:48

Hej!

Jeg har ladet mig fortælle at én ram-blok på 256 MB er bedre end 2 på 128
MB. Er det rigtigt og hvis det er hvad er da forklaringen?

Fra : Ivar

Dato : 12-01-03 11:34

Varth Dader skrev:

> Jeg har ladet mig fortælle at én ram-blok på 256 MB er bedre end 2 på 128
> MB. Er det rigtigt og hvis det er hvad er da forklaringen?

Bundkort har typisk plads til 2-4 ram-blokke. Ved at bruge 1 blok i stedet
for 2, har man flere frie til senere udvidelse - andre fordele er der ikke.

Ivar

Fra : Leony

Dato : 12-01-03 14:39

"Varth Dader" <dsl28177@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ladet mig fortælle at én ram-blok på 256 MB er bedre end 2 på
> 128 MB. Er det rigtigt og hvis det er hvad er da forklaringen?

En blok skulle være minimalt hurtigere at tilgå end 2.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 12-01-03 14:50

Varth Dader wrote:
> Jeg har ladet mig fortælle at én ram-blok på 256 MB er bedre end 2 på
> 128 MB. Er det rigtigt og hvis det er hvad er da forklaringen?

Har du et gammelt bundkort kan 2x128 godt betale sig alligevel da ældre
bundkort kun understøtter op til 128 MB i een klods...

--
Martin K