Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Eje virksomhed i udlandet ?
Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-01-03 00:59

Hej med jer,

Jeg har et lille spørgsmål vedrørende lovligheden i følgende.

Jeg skal til at arbejde som freelance konsulent og får i den forbindelse en
månedlig indtægt på ca.
150.000,-. Da jeg ligesom mange andre ikke mener at den offentlige service
står mål med vores skattetryk, har jeg overvejet hvad jeg så gør.

Jeg forestiller mig at åbne en virksomhed i et lavt beskattet land ( Cayman
osv), og derefter åbne et lokalkontor af den virksomhed på min egen adresse.
Fakturaen til min kunde udskrives(af mig selv i DK) fra den udenlandske
virksomhed, og pengene overføres til en konto i det pågældene land. Herefter
overføres eksempelvis 30.000,- hver måned til mig selv, som jeg naturligvis
betaler dansk indkomstskat af.

Det jeg gerne vil opnå er at de resterende midler står langt væk fra det
danske skattesystem.
Jeg er naturligvis klar over at jeg så må vente med at bruge af dem til jeg
en dag flytter til Monaco eller deslige.

Men......
Er dette lovligt ?
Skal fakturaerne være printet af en neger på Cayman for at de betragtes som
udenlandske ?
Er dette setup bare for tåbeligt, og skriver jeg dette fordi jeg lige har
betalt 42.000 i skat for December måned ?

Jeg vil meget gerne have kommentarer, da jeg dog er lovlydig(men måske en
smule associal).
Også meget gerne forslag til alternative metoder til at opnå det samme.

Mvh
Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-03 02:02

Søren Nielsen wrote:

> Er dette setup bare for tåbeligt, og skriver jeg dette fordi jeg lige har
> betalt 42.000 i skat for December måned ?

Nej, det er da yderst fornuftigt! Med så lav en løn, er du da nødt til
at foretage alle mulige krumspring, så du kan få mad på bordet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bo

Dato : 12-01-03 11:46

"Søren Nielsen" <sonil%fjern%@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer,

Jeg kan fortælle at ECCO sko gør det samme, fakturere i Danmark, hvor lageret også ligger,
men på
"papir" fra Liechenstein hvor bankkontoen også er, såh alt er muligt - du skal bare
allierer dig med en "person" det pågældende sted, der kan ordne administrationen og i
Liechenstein findes i tusindtal af postbokse og advokater(administratorer) der mod en god
betaling gør arbejdet

Fra : Flemming

Dato : 13-01-03 14:37

Du skal få dig en trust som kan fakturerer dig for dit arbejde.

se evt på www.prosperclub.net/58651

VH
Flemming

Fra : Nobore

Dato : 28-01-03 07:03

Jeg har selv åbnet virksomhed i England som et Limited company. Du kan så
skrive regninger fra dette firma. Der er en række fordele. De første 120.000
i overskud er skattefri og man betaler under 20 % af resten op til ca 3 -
3,5 millioner (mener jeg det er sådan ca.).

Der er dog en hage - hvis du bliver boende i Danmark, så skal du jo
personbeskattes i Danmark af eventuelt overskud. Men skal du være konsulent
kan du måske holde dig væk fra Danmark så meget, at du ikke behøver være
tilstede mere end 180 dage om året, derved kan du nøjes med den halve
personlige skat på det hele i England. Desuden er detjo nemt at transportere
sig mellem England og DK..

Alting er i øvrigt nemmer i London, at finde investorer, drive handel
o.s.v. -

Der findes dansk revisorhjælp at hente i London til den slags

Jan

Fra : Jonas Kofod

Dato : 04-02-03 11:03

Du siger at den offentlige service ikke står mål med skattetrykket
Må jeg tillade mig at spørge hvor det så er at du mener det er tilfældet (at
service og skat ligger i fair forhold) - for en sådan vurdering må
naturligvis gøres relativt - ellers kan enhver jo stille sig op og
forestille sig et utopi samfund som man ikke mener virkeligheden lever op
til.
Hvis jeg foreksempel mener at mekanikeren laver bilen for dyrt kan jeg gøre
det med god grund hvis de andre er billigere end ham - men hvis han ligger
blandt de billigste og det bare er mig der forventer noget taget ud af mine
tanker som ikke er realistisk - så er jeg vist bare et brokke hovede.

Fra : Sonil

Dato : 04-02-03 14:51

> [...]
> naturligvis gøres relativt - ellers kan enhver jo stille sig op og
> forestille sig et utopi samfund som man ikke mener virkeligheden lever op

Ja det må du da.

Vi er det land i Europa der relativt bruger flest penge på sygehusvæsnet, og
alligevel ligger vi ifølge ofiicielle opgørelser på niveau med Marokko.

Vi er det land der har den højeste registreringsafgift på biler, men vores
vejes standard er bestemt ikke noget at prale af, faktisk tales der jo
seriøst om indførelse af yderligere betaling for at køre på motorvejene.

Var du iøvrigt klar over at ud af de mange milliarder der kommer ind som
afgifter(reg. afgift, brændstofafgift, vægt/grøn afgift), så er det kun 10%
der bliver brugt til noget der har nogen som helst relation til trafik,
resten ryger lige over i alle mulige andre slunkne kasser.

Og sådan kunne jeg blive ved.

Mvh
Søren

Fra : Bamsefar

Dato : 01-03-03 03:19

Skattefar kan ik li selskaber på Cayman, BVI, eller andre eksotiske
steder.....så pas på med hvad du foretager dig..