Post/Slette
Fra : Hans Jensen

Dato : 12-01-03 00:17

Jeg sender et id med en post metode fra min første side hvor jeg vil slette
rækkerne med følgende id:

F.eks.
'id = 30, 32'

På næste side skal der så være en lykke-struktur der sletter rækkerne med
f.eks. id=30,32

strSQL = "Delete from medarbejder where id = Request.form("id")
Conn.Execute(strSQL)

Det virker ok når jeg kun sletter en række. men hvordan får jeg opbygget
lykken så den kan slettet de antal rækker der bliver sendt?

Tak

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 01:31

"Hans Jensen" <hj@hjekke.dk> wrote
> [...]
>
> Det virker ok når jeg kun sletter en række. men hvordan får jeg opbygget
> lykken så den kan slettet de antal rækker der bliver sendt?

Afhængig af hvilken database du bruger kan du bruge:

strSQL = "DELETE FROM medarbejder WHERE id IN (" & Replace( Request.Form(
"id" ), "'", "''" ) & ")"

Replace sætningen er sat ind af hensyn til sikkerheden.

--
Jakob Andersen

Fra : Jimmy

Dato : 12-01-03 09:28

"Hans Jensen" <hj@hjekke.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det virker ok når jeg kun sletter en række. men hvordan får jeg opbygget
> lykken så den kan slettet de antal rækker der bliver sendt?

Du kan lave et array bestående af alle dine ID'er.

Array_ID = Split (ID, ",")
For a = 0 To Ubound(Array_ID)
strSQL = "DELETE FROM medarbejder WHERE id = Array_ID(a)
Next

Og så er det i øvrigt en overordentligt farlig kode du har lavet.
Jeg kan jo uden problemer poste ID'er fra 0 til 1000000 og få din kode til
at slette alle dine rækkker.

Sørg iustedet for at lave nogle sikkerhedscheck og lad være med at have
DELETE i din kode.
Brug UPDATE.
Du gør det, at du opretter en ekstra kolonne der kan være PASSIVE (0) eller
ACTIVE (1).
I dine SELECT henter du så alle dem der er ACTIVE og når du vil slette
sætter du de berørte rækker PASSIVE.

I MySQL kan du med fordel anvende typen ENUM.

Mvh
Jimmy

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-01-03 09:37

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in message

> [...]
eller
> ACTIVE (1).
> I dine SELECT henter du så alle dem der er ACTIVE og når du vil slette

Vil det ikke resultere i en kæmpe database hvis der er mange poster der
oprettes, men aldrig slettes?

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-

http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
Destiny is not a matter of chance it is a matter of choice

Fra : Jimmy

Dato : 12-01-03 10:12

"Christian M. Nielsen" <christian@(REMOVE)cmnielsen(DOT)dk> wrote in message

> "Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in message

> eller
>
> Vil det ikke resultere i en kæmpe database hvis der er mange poster der
> oprettes, men aldrig slettes?

Man kører batch-jobs hvor man selv verificerer, at det er de korrekte rækker
der slettes.
Dette gøres når man nu synes det er på tide.
Alternativt flytter man rækkerne over i en anden tabel.

/JImmy

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 11:57

> [...]
>
> Array_ID = Split (ID, ",")
> For a = 0 To Ubound(Array_ID)
> strSQL = "DELETE FROM medarbejder WHERE id = Array_ID(a)

I ovenstående bliver du jo blot ved med at tildele en SQL sætning til
strSQL, derfor vil kun den sidst markerede post blive slettet.

> Og så er det i øvrigt en overordentligt farlig kode du har lavet.
> Jeg kan jo uden problemer poste ID'er fra 0 til 1000000 og få din kode til
> at slette alle dine rækkker.

Ja, og? Jeg går udfra at meningen er at personer med adgang til denne side
skal kunne slette poster.

--
Jakob Andersen

Fra : Jimmy

Dato : 12-01-03 13:56

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> "Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote

> I ovenstående bliver du jo blot ved med at tildele en SQL sætning til
> strSQL, derfor vil kun den sidst markerede post blive slettet.

I det oprindelige indlæg var der ikke angivet nogen kørsel af strSQl, men
blot instantieringen.
Dette princip har jeg ført videre.

Hans' problem var ikke at han ikke kunne finde ud af at køre strSQL, men at
han ville have delt sin streng op.
Det har han fået nu.

> Ja, og? Jeg går udfra at meningen er at personer med adgang til denne side
> skal kunne slette poster.

Du antager mange ting uden at have belæg for det.
Du skal nok ikke ansøge om et job som sikkerhedsadministrator.

Hvis du har et problem med mine indlæg vil jeg anbefale dig at ignorere dem.
Det er en trættende egenskab du lægger for dagen, når du konsekvent skal
finde et eller andet at diskuttere i mine indlæg.

/Jimmy

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 14:40

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote
> I det oprindelige indlæg var der ikke angivet nogen kørsel af strSQl, men
> blot instantieringen.
> Dette princip har jeg ført videre.

I det oprindelige indlæg var der: "Conn.Execute(strSQL)" lige efter linien
med tildelingen af strSQL.

> Hans' problem var ikke at han ikke kunne finde ud af at køre strSQL, men
at
> han ville have delt sin streng op.
> Det har han fået nu.

Det har han da ikke, det han har fået nu er noget kode der ikke giver
mening, hvis din kode skulle have givet mening skulle du have specificeret
at SQL sætningen også skulle eksekveres inde i løkken.

> Du antager mange ting uden at have belæg for det.
> Du skal nok ikke ansøge om et job som sikkerhedsadministrator.

Jeg skrev netop at "jeg gik udfra" at der var tale om en bevist handling,
netop at brugerne/brugeren skulle have adgang til at slette de berørte data.

> [...]
> Det er en trættende egenskab du lægger for dagen, når du konsekvent skal
> finde et eller andet at diskuttere i mine indlæg.

Jeg prøver ikke at finde noget at diskutere i dine indlæg, jeg prøver at
give spørgerne i gruppen det mest fyldesgørende svar, og jeg håber da oftest
at lykkedes. Men jeg skal da undskylde hvis jeg har trådt dig over tæerne,
det var absolut ikke min hensigt.

--
Jakob Andersen

Fra : Jimmy

Dato : 12-01-03 17:06

> "Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote
>
> I det oprindelige indlæg var der: "Conn.Execute(strSQL)" lige efter linien
> med tildelingen af strSQL.

Ja, men hans *primære* ønske var en løkke-struktur.
Jeg er ret sikker på han har fået det nu, uanfægtet at der ikke står
Conn.Whatever.

> Jeg skrev netop at "jeg gik udfra" at der var tale om en bevist handling,
> netop at brugerne/brugeren skulle have adgang til at slette de berørte
data.

Præcis - "Du gik ud fra". Der er intet belæg for at gå ud fra dette.

Jeg har forklaret Hans, at det er en sikkerhedsrisiko at tillade at *slette*
rækker blot ved at man poster en lang liste til siden.
Jeg ser ikke noget meninsgsfyldt med din kritik.

> [...]
>

> Jeg prøver ikke at finde noget at diskutere i dine indlæg, jeg prøver at
> give spørgerne i gruppen det mest fyldesgørende svar, og jeg håber da

Det er ikke min opfattelse.
De tråde, hvor du kommenterer mine indlæg har netop været yderst mangelfulde
fra din side.

I dette indlæg gav du en løsning, som virker på *nogle* databaser.
Løsningnen var altså håbløst mangelfuld.

I et indlæg ovenfor angiver du et script, der skal kunne uploade filer, som
ikke skalerer.
Dette gør du uanfægtet at jeg i tidligere indlæg har redegjort for scriptets
manglende evne til at skalere.
Mit svar til personen bliver naturligvis mødt med en kommentar, som ikke er
anvendelig.

> Men jeg skal da undskylde hvis jeg har trådt dig over tæerne,
> det var absolut ikke min hensigt.

Jo det tror jeg faktisk det er.
Man, jeg og læserne, er ikke i tvivl om at du ser rødt når jeg skriver et
svar til en bruger og straks skal kritisere et eller andet ubetydeligt og
starte en lang skriveri omkring ingenting.

Der skal mere end en skoledreng til at træde mig over tæerne, men det er
frustrerende for en spørger at han skal kæmpe sig igennem en masse
irrelevant diskussion blot fordi du har et problem med, at han får et svar
fra min side.

/Jimmy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-01-03 17:17

Jimmy wrote :

> Jo det tror jeg faktisk det er.

hold nu op, Jimmy. Hvis du kigger på, hvor lang tid Jakob har været en af
de mest kvalificerede, bærende resurser i denne gruppe, så vil du opdage,
at der intet belæg er for din kommentar.

> [...]
> er frustrerende for en spørger at han skal kæmpe sig igennem en masse
> irrelevant diskussion blot fordi du har et problem med, at han får et

og hvem bidrager nu konstruktivt ?

Er I ikke søde at fortsætte jeres personlige diskussion i fx
dk.snak.mudderkastning evt netikettte-gruppen ? Jeg kan ikke se, hvilken
relevans det har for de andre brugere af denne gruppe.

FUT: dk.snak.mudderkastning (som jeg ikke læser)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : Jimmy

Dato : 12-01-03 17:29

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

> hold nu op, Jimmy. Hvis du kigger på, hvor lang tid Jakob har været en af
> de mest kvalificerede, bærende resurser i denne gruppe, så vil du opdage,
> at der intet belæg er for din kommentar.

Jeg synes du skal forholde dig til de gange han unødigt kritiserer mine
indlæg.
At han har skrevet en masse herinde betyder intet.

> og hvem bidrager nu konstruktivt ?

Jeg forsøger at forklare ham, at han irriterer mange andre end mig ved
konstant at bemærke et eller andet irrelevant ved mine indlæg.

> Er I ikke søde at fortsætte jeres personlige diskussion i fx
> dk.snak.mudderkastning evt netikettte-gruppen ? Jeg kan ikke se, hvilken
> relevans det har for de andre brugere af denne gruppe.

Præcis!
Du ser det jo også som en "personlig diskkusion" mellem Jakob og jeg, som
*ingen* relevans har for brugerne, hvilket jeg har forsøgt at forklare Jakob
en del gange nu.

/Jimmy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-01-03 17:49

Jimmy wrote :

> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

> Jeg forsøger at forklare ham, at han irriterer mange andre end mig ved
> konstant at bemærke et eller andet irrelevant ved mine indlæg.

Jeg synes ikke, at Jakob kommentarer var irrelevante - ej irriterer de
mig.

> Præcis!
> Du ser det jo også som en "personlig diskkusion" mellem Jakob og jeg,
> som *ingen* relevans har for brugerne, hvilket jeg har forsøgt at
> forklare Jakob en del gange nu.

Hvorfor tager du så ikke initiativ til at flytte diskussionen væk herfra
?

Det blev først for mig en personlig diskussion, da du skrev:

> Du antager mange ting uden at have belæg for det.
> Du skal nok ikke ansøge om et job som sikkerhedsadministrator.

Strengt taget antog du jo også, at Hans var klar over, hvor afviklingen
af SQL-strengen skulle foretages. Når Hans skriver et eksempel som

strSQL = "Delete from medarbejder where id = Request.form("id")

.... altså uden validering af data inden de smides i db, så kunne man jo
godt få den mistanke, at han måske ikke var helt klar over, hvor det
ville være smart at afvikle SQL-kommandoen. Derfor kan jeg ikke se, at
Jakobs antagelse var "værre" end din.

Dernæst synes jeg personligt ikke om, at man omtaler andres
kvalifikationer i den tone du valgte.

Ovenstående skal ses i sådan en "kast-ikke-med-æbler-hvis ... -fej-for-
egen-dør agtig sammenhæng :)

Jeg sætter FUT til dk.admin.netikette, da det vel er der tråden
efterhånden hører hjemme.

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk - www.asp-faq.dk
** De andre siger, at han er 16 **

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 18:03

> [...]
> Jeg forsøger at forklare ham, at han irriterer mange andre end mig ved
> konstant at bemærke et eller andet irrelevant ved mine indlæg.

Du bliver ved med at kaste om dig med at jeg har kritiseret dig unydigt(men
du refererer ikke til nogle eksempler).Samtidig siger du at jeg irriterer
hele gruppen, men jeg syntes kun jeg ser dig kaste mudder på mig.

> Du ser det jo også som en "personlig diskkusion" mellem Jakob og jeg, som
> *ingen* relevans har for brugerne, hvilket jeg har forsøgt at forklare
Jakob
> en del gange nu.

Undskyld jeg spørger, hvornår har du bragt på bane at det er en personlig
diskussion som ikke hører til i gruppen?

FUT: langt.væk (svar bedes sendes pr. mail)

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 17:50

> [...]
> at tillade at *slette* rækker blot ved at man poster
> en lang liste til siden. Jeg ser ikke noget meninsgsfyldt

Hvis hans spørger til at lave en funktionalitet der sletter rækker fra
databasen er han nok godt klar over at det medfører netop dette.

> De tråde, hvor du kommenterer mine
> indlæg har netop været
> yderst mangelfulde fra din side.

Det syntes jeg ikke har været tilfældet, men jeg er da åben overfor
kritikken hvis du vil referere til nogle eksempler.

> I dette indlæg gav du en løsning, som virker på *nogle* databaser.
> Løsningnen var altså håbløst mangelfuld.

At kalde løsningen håbløst mangelfuld er nok lige i overkanten, den virker i
de i ASP miljø mest bruge databaser nemlig MS SQL og Access herudover virker
den også i f.eks. Oracle, PostgreSQL m.fl. dog svjv undtaget mySQL hvor den
optimale løsning ville være:

strSQL = ""
tmpArray = Split( Replace(Request.Form( "id" ),"'","''"), ",")
For i = 0 To Ubound(tmpArray)
strSQL = strSQL & "DELETE FROM medarbejder WHERE id = " & tmpArray(i) &
";"
Next
'Ekskver SQLstreng

Selvom jeg føler du går efter manden istedet for bolden i denne situation,
skal jeg undlade at pointere en ekstra fejl der har sneget sig ind i dit
første svar i denne post.

> I et indlæg ovenfor angiver du et script, der skal
> kunne uploade filer, som ikke skalerer.
> Dette gør du uanfægtet at jeg i tidligere indlæg har
> redegjort for scriptets
> manglende evne til at skalere.

Jeg har ikke tideligere set din redegørelse for hvorfor PureASP scriptet er
bedre end det fra ASP101 da jeg til tider ikke følger denne gruppe. Men jeg
har netop søgt tilbage og fundet det, og jeg kan nu ikke se meget
redegørelse i det. Du har blot sagt et scriptet timer ud, og jeg har
herefter påpeget at det kunne være en ide at sætte scripttimeout op.

> Mit svar til personen bliver naturligvis mødt med en kommentar,
> som ikke er anvendelig.

Jeg kommer med en løsning på dit problem med at scriptet kan time ud, det
vil jeg da i høj grad sige er anvendeligt.

> Man, jeg og læserne, er ikke i tvivl om at du ser rødt når jeg skriver et
> svar til en bruger og straks skal kritisere et eller andet ubetydeligt og
> starte en lang skriveri omkring ingenting.

Jeg kritiserer absolut ikke nogle, jeg påpeger hvis jeg mener der er noget
der kan gøres bedre. Vi er vel alle enige om at vi er her for at hjælpe
hinanden med at få de mest optimale løsninger. Og hvis du er utilfreds med
mine indlæg her gruppen vil jeg da på det kraftigste opfordre dig til at
putte mig i dit killfilter.

> [...]
> frustrerende for en spørger at han skal kæmpe sig igennem en masse
> irrelevant diskussion blot fordi du har et problem med, at han får et svar

Som sagt, jeg har ikke noget ønske om at træde dig over tæerne. Og rent ud
sagt så syntes jeg din attitude er ret utaknemlig hvis man ser på
"historien" i vores kommunikation:

<http://groups.google.com/groups?selm=9i%25q9.84%246T.2004%40news.get2net.dk

(Jeg giver dig et svar på et spørgsmål du stiller)

<http://groups.google.com/groups?selm=s1mr9.2131%24Xw1.3328%40news.get2net.d
k>
(Jeg giver dig to forslag til debug af et problem du sidder og tumler med)

<http://groups.google.com/groups?selm=ar5cc3%242tl2%241%40news.cybercity.dk&
rnum=6>
(Jeg giver dig et svar på et spørgsmål du stiller)

<http://groups.google.com/groups?selm=Qc4C9.5663%24KB3.1632%40news.get2net.d
k>
(Jeg giver dig et svar på et spørgsmål du stiller)

<http://groups.google.com/groups?selm=averia%241cgd%241%40news.cybercity.dk>
( Vi går galt af hinanden da vi forstår spørgsmålet forskelligt)

Så hvis det udelukkende er pga. den sidstnævnte tråd og nu denne her at du
føler dig trådt over tæerne kan jeg kun konkludere at du enten er meget
nærtagende eller på en eller anden måde har noget fundamentalt imod mig.

Hvis du ønsker at fortsætte denne diskussion så er du velkommen til at
skrive mig en mail da jeg ikke helt rigtigt syntes det er relevant for
gruppen medmindre andre deler dine synspunkter.

--
Jakob Andersen

Fra : Jimmy

Dato : 12-01-03 18:05

> "Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote
>
> Hvis hans spørger til at lave en funktionalitet der sletter rækker fra
> databasen er han nok godt klar over at det medfører netop dette.

Du antager ting, som ikke er givet ud fra konteksten.
Det kan derfor ikke anvendes som argument.

> [...]
> redegørelse i det. Du har blot sagt et scriptet timer ud, og jeg har
> herefter påpeget at det kunne være en ide at sætte scripttimeout op.

Nej, det er ikke en ide.
Løsningen er at finde et bedre script eller modificere det eksisterende, så
det kan klare upload på sølle 1.6 mb.

> Jeg kommer med en løsning på dit problem med at scriptet kan time ud, det
> vil jeg da i høj grad sige er anvendeligt.

Du har ikke forholdt dig til mit svar på det indlæg.
Jeg gider ikke skrive det igen.
Du har *ikke* givet en løsning.

> Jeg kritiserer absolut ikke nogle, jeg påpeger hvis jeg mener der er noget
> der kan gøres bedre.

Dette gør du meget ofte når jeg har skrevet et indlæg.
De gange du gør det påpeger du et eller andet irrelevant.

> [...]
> mine indlæg her gruppen vil jeg da på det kraftigste opfordre dig til at

Ja ville det ikke være en dejlig måde at undgå kritik på?
Killfilter på alle opponenter.

> Som sagt, jeg har ikke noget ønske om at træde dig over tæerne. Og rent ud
> sagt så syntes jeg din attitude er ret utaknemlig hvis man ser på
> "historien" i vores kommunikation:

Jeg har ikke tid til at læse din farvede version af den, hvor du konsekvent
ikke forholder dig til dine fejl.

> [...]
> føler dig trådt over tæerne kan jeg kun konkludere at du enten er meget
> nærtagende eller på en eller anden måde har noget fundamentalt imod mig.

Igen - forhold dig til min kritik fremfor at vende den mod mig.

Jeg stopper diskussionen fra min side her og håber at du, for gruppens
skyld, vil undlade at kommentere mine indlæg med mindre der er grelle fejl i
dem.
Det du har gjort indtil videre har været tidsspilde for alle, som har læst
vores indlæg.

/Jimmy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-01-03 18:12

Jimmy wrote :

> Det du har gjort indtil videre har været tidsspilde for alle, som har
> læst vores indlæg.

vil du ikke være venlig ikke at udtale dig på andres vegne ? Jeg er fx. ikke enig i din
udtalelse herover.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Jimmy

Dato : 12-01-03 18:17

> vil du ikke være venlig ikke at udtale dig på andres vegne ? Jeg er fx.
ikke enig i din
> udtalelse herover.

Mit indtryk har været, at lige præcis du syntes det var irriterende med
vores diskussioner.
Jeg har åbenbart taget fejl og skal da gerne fortsætte dem.

Mvh
Jimmy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-01-03 18:29

Jimmy wrote :

> Mit indtryk har været, at lige præcis du syntes det var irriterende
> med vores diskussioner.
> Jeg har åbenbart taget fejl og skal da gerne fortsætte dem.

jeg synes godt, at jeres diskussioner om, hvem der gjorde hvad, kunne have
været undgået, men jeres indledende indlæg om [Tadaa!!!] ASP og forskellene
i kode er på ingen måde irriterende.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-03 22:44

Jimmy skrev:

> Du antager ting, som ikke er givet ud fra konteksten.
> Det kan derfor ikke anvendes som argument.

Det er såre almindeligt at antage et eller andet for at kunne give
et svar. Det er meget sjældent at en spørger giver en fuldstændig
kontekst til et spørgsmål - og det er faktisk ofte heller ikke
nødvendigt.

Du antager noget der ikke har hold i virkeligheden her. *Du* er
muligvis ikke i tvivl om at Jakob ser rødt når han ser et svar fra
dig. I mine øjne er det ikke Jakob der ser rødt (jeg tager ikke
stilling til hvem af jer der har ret - blot hvem der ser rødt).

Når Jakob udtrykkeligt hævder at det ikke er hans hensigt at træde
dig over tæerne kan jeg ikke se nogen som helst grund til at tvivle
på det - og jeg mener egentlig at det er temmelig arrogant når du
svarer at du ikke tror på hans hensigt.

Der har været flere (3?) tråde hvor I begge har deltaget, med
divergerende holdninger om hvad der er brugbar og ikke-brugbar
kode. Det er som sådan fint nok - men det er altså ikke Jakob der
har drejet debatten hen mod mudderet.

> Dette gør du meget ofte når jeg har skrevet et indlæg.
> De gange du gør det påpeger du et eller andet irrelevant.

Du mener det er irrelevant. Jakob mener nok det modsatte. Hvis det
virkelig var irrelevant var der nok andre der havde blandet sig i
tråden..

> Ja ville det ikke være en dejlig måde at undgå kritik på?
> Killfilter på alle opponenter.

Nej, killfilter på de opponenter man ikke kan holde ud at læse. Du
beder Jakob om at ignorere dine indlæg, fordi du selv åbenbart er
generet af hans modsvar. Den eneste måde du kan slippe for dem er
ved selv at bruge killfilteret - du har ingen ret til at bestemme
hvem andre skal ignore.

> Jeg stopper diskussionen fra min side her og håber at du, for
> gruppens skyld, vil undlade at kommentere mine indlæg med
> mindre der er grelle fejl i dem.

Hvis du undlader at tage til genmæle på Jakobs indlæg er der vel
ikke noget problem. Dine indlæg er ikke fritaget for kritik -
hverken fra Jakob eller nogen andre (og det samme gælder
naturligvis for _alle_ indlæg). Du kan vælge at ignorere kritikken
fra en eller flere skribenter i gruppen - men du kan ikke selv
bestemme hvem der skal kommentere dine indlæg.

> Det du har gjort indtil videre har været tidsspilde for alle,
> som har læst vores indlæg.

Nej.

Jimmy, jeg har stor respekt for din indsats i asp-gruppen generelt,
men jeg mener du er alvorligt på vildspor i denne sag. Jeg kan ikke
se det fjerneste belæg for at du er udsat for nogen form for
forfølgelse fra Jakob eller andre i gruppen. Glem hvad der er sagt
og skrevet og kom videre med nogle gode asp-indlæg - det er bare et
råd.

Jeg regner ikke med at der er meget mere at diskutere, men hvis
tråden skal fortsætte må vi hellere hoppe over til netiketten
hvortil jeg sætter fut.

FUT: dk.admin.netikette
--
Jens Gyldenkærne Clausen