Computer siger sjove bip-lyde
Fra : BB

Dato : 11-01-03 21:29

Hejsa, min far har en pc'er der efterhånden er nogle år gammel.

Det er en athlon 700 Mhz

Problemet er og har altid været at den siger nogle mærkelige lyde. ( altså
bip bip )
under opstart og for så forvidt også under "kørsel".

Nogen der har en anelse om hvad det kan være?

mvh. BB

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-01-03 21:35

"BB" <6x114130@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Problemet er og har altid været at den siger nogle mærkelige lyde. ( altså
> bip bip )
> under opstart og for så forvidt også under "kørsel".
>
> Nogen der har en anelse om hvad det kan være?

http://www.voxtechnologies.com/bios_error_beeps___messages.htm

beskriver de lyde man kan hører under boot, og hvad årsagen er..

hvis du hører beep under drift, skyldes det nok forhøj temperatur.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg