MS Windows
briani 27239
Min PC blokkerer.
Fra : KH

Dato : 11-01-03 21:15

Hvad kan være årsag til, at min PC blokkerer totalt, så jeg hverken kan
anvende mus, tastatur eller anden funktion, så jeg kan komme videre?
Det sker tilsyneladende når som helst. Og det eneste jeg kan gøre er at
genstarte min PC med resét-knappen.
Kan det være min nyligtinstallation af DivX9.0??

Mvh. KH.

Håber på, at det er den rigtige NG.. :))

Fra : Rikke

Dato : 11-01-03 21:21

Det ville være rart at vide lidt mere om din computer, f.eks. om du bruger
Win98, WinXp, eller noget helt tredje. Hvis du ikke bruger WinXp, er det
klart at foretrække. Det går stort set aldrig ned, jeg piller alligevel en
del, og jeg har kun enkelte gange været ude for at skulle genstarte, fordi
pc'en er frosset fast.

- Rikke =)

Fra : KH

Dato : 11-01-03 21:31

"Rikke" <Noureldina@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> del, og jeg har kun enkelte gange været ude for at skulle genstarte, fordi

Hej Rikke.

Jeg har en P4 på XP home edit.
Den har drillet en del, men det kan måske have sin grund i, at jeg stadig
kører FAT32 og ikke evner at konvertere til NT.
Det er en upgrade fra Me.
Nu har jeg så upgraderet til DivX 9.0, og den driller ad H... til.

Håber, at der er en løsning på problemos.

Mvh. KH.

Fra : Pico

Dato : 11-01-03 22:06

KH wrote:
> [...]
KLIP
> Jeg har en P4 på XP home edit.
> Den har drillet en del, men det kan måske have sin grund i, at jeg
> stadig kører FAT32 og ikke evner at konvertere til NT.

Det betyder ikke noget for XP om du køre fat 32 eller NEFT (nu kan
jeg ikke huske hvad det heder) Jeg køre fat 32 og i det over et år
jeg har kørt med XP har jeg kun været nødsaget til at bruge reboot
2 - 3 gange. Det er meget vigtigere at dit hardware har drivere der er
komblatible med XP.

> Det er en upgrade fra Me.

Det er nok meget være. Det er ikke en god ide at opgradere fra Win 9x
eller ME. Nyinstalation er abselut at foretrække. Der er mange ting fra
de tidligere Windows XP og 2000 for den sags skyld ikke bryder sig om.

> Nu har jeg så upgraderet til DivX 9.0, og den driller ad H... til.

Det ved jeg ikke en pind om, men afinstaller den dog eller læg et system
gendannelspunkt ind fra før DivX 9.0.

Når jeg høre om problemer med Win der laver mærkelige ting uden der
er systamitik i det kommer jeg altid til at tænke på RAM. Har du prøvet
at køre en ram test ? Prøv at se nedestående:
http://hcidesign.com/memtest/

Pico

Fra : KH

Dato : 12-01-03 11:49

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er systamitik i det kommer jeg altid til at tænke på RAM. Har du prøvet
> at køre en ram test ? Prøv at se nedestående:

Øhøm... Det har jeg nu prøvet.
Det er da en mærkelig test.
Hvorlænge skal den stå og teste?
Og hvordan lukker man alm. for testen, når det ikke virker at klikke på
krydset oppe i højre hjørne?

Der må være en bedre måde at undersøge fejl.

Jeg vil lige se, om det hele sidder, som det skal i kassen.
Det kunne jo være, atman havde kommet til at skubbe til noget, medens man
rodede med putteren før jul.

I´ll be back!

Mvh. KH.

Fra : Pico

Dato : 11-01-03 22:19

KH wrote:
> [...]
Klip

Så lige lidt længere tilbage at Madsen havde denne henvisning:

> hvordan fjerner jeg DirectX9 ?

Ifølge MS så kan det ikke afinstalleres, men prøv evt.:

Pico

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-01-03 22:02

"Rikke" <Noureldina@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du ikke bruger WinXp, er det klart at foretrække.

den lader vi stå et øjeblik
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Pico

Dato : 11-01-03 22:25

Petersen_Michael wrote:
> "Rikke" <Noureldina@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> den lader vi stå et øjeblik

Hvorfor ? Manden er jo fornuftig nok til at bruge XP ))
Pico

Fra : Michael Bach

Dato : 11-01-03 22:43

"KH" wrote:

> Hvad kan være årsag til, at min PC blokkerer totalt, så > jeg hverken
kan
> anvende mus, tastatur eller anden funktion, så jeg kan >komme videre?

Der kan være mange grunde. Jeg har lige netop haft nøjagtig samme
problem, det var min ene harddisk (ikke den som OS var installeret på)
der var færdig.

....::: Michael Bach :::...
..:: www.vorbis.com ::.

Fra : KH

Dato : 12-01-03 11:46

"Michael Bach" <m_bach_f@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> kan
>
> Der kan være mange grunde. Jeg har lige netop haft nøjagtig samme
> problem, det var min ene harddisk (ikke den som OS var installeret på)
> der var færdig.

Nu har jeg kun den ene harddisk, hvor min XP ligger.
Jeg har dog også en mistanke om, at det kunne være en mislykket opdatering
af min bios.
Jeg vil prøve at systemgendanne, så håber jeg, at det virker.

Mvh.
KH.