Medion digi-kamera i Bilka - er det noget ~
Fra : Per

Dato : 11-01-03 21:15

Hej NG!

Jeg har ikke det store forstand på digi. kameraer . men skal bruge et til
feriebilleder og situationsbilleder. Det behøver ikke være noget med
spejlrefleks osv.

Blot det er godt og billigt.

SÅ de havde et til salg i Bilka Medion MD9725 4.1 megapixel.

Skal jeg holde mig langt væk fra dette og hellere købe en mærkevaremodel?

Pris ca. 3000,-

Mvh Per!!

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-01-03 21:43

> [...]
>
> SÅ de havde et til salg i Bilka Medion MD9725 4.1 megapixel.
>
> Skal jeg holde mig langt væk fra dette og hellere købe en mærkevaremodel?

jeg ville foretrække et Olympus Camedia c-300 Zoom
til ca samme pris (3165,-) på http://www.edbpriser.dk

1. Medionen har ikke optisk zoom
2. det er vidst kun Bilka der tror at MD9725 har 4,1 megapixel (andre er
ikke i tvivl om at den kun har 2 megapixel)

http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/101938/details

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-01-03 22:37

> [...]
> 2. det er vidst kun Bilka der tror at MD9725 har 4,1 megapixel (andre er
> ikke i tvivl om at den kun har 2 megapixel)

Jeg søgte 5 sek på Google og fandt uf at den kun er på 2,0 megapixel
og at der var en der havde problemer med den
så den er ikke pengene værd..

Kik evt. PowerShot A40 det funker og koster ca. 2500 kr.

Kurt

Fra : Leony

Dato : 12-01-03 15:08

"Kurt Lund" <klander@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kik evt. PowerShot A40 det funker og koster ca. 2500 kr.

Har selv sådan og jeg synes det tager glimrende billeder.
Gav dog 3500 kr for 8 måneder siden

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : gulip

Dato : 30-03-03 22:08

"Kurt Lund" skrev d. 11-01-03 22:37 dette indlæg :

> [...]
> og at der var en der havde problemer med den
> så den er ikke pengene værd..
>
> Kik evt. PowerShot A40 det funker og koster ca. 2500 kr.

sikkert.. det er fanme et godt kamera!
http://www2.photosig.com/photos/90/97/509790-7ac78d12a0e93fdd.jpg
dette billede er taget med kameraet.. det ser da ikke ud til at være
noget lort ?
og øhhh.. 2 megapixels... nej.. det har 3.8 megapixels og er et
udemærket kamera..
køb kameraet før du siger noget pis om det! bare et godt råd!
mvh Peter

http://www.kandu.dk/

Fra : klander

Dato : 30-03-03 23:35

> [...]
> udemærket kamera..
> køb kameraet før du siger noget pis om det! bare et godt råd!

Hvis det billede du har et link til er taget med dette kamera er det ikke 25
kr værd,
Og jeg beskrev kun hvad andre havde skrevet om dette kamera i et forum, hvor
de havde købt det
så his dig lidt ned ;)
Kan du tage billeder i 2048 x 1536pixels ???
Mvh
Kurt

Fra : P N

Dato : 11-01-03 22:47

On Sat, 11 Jan 2003 21:42:41 +0100, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>2. det er vidst kun Bilka der tror at MD9725 har 4,1 megapixel (andre er
>ikke i tvivl om at den kun har 2 megapixel)

Andre steder står der nu også at Medion 9725 har
en opløsning på 2272 X 1704 punkter, hvilket
giver 3.871.488 punkter, altså knap 4 megapixels

Fra : ThomasT

Dato : 11-01-03 22:51

Jeg har en kammerat der netop har købt det kamara, godt nok i Aldi til 2500,
men hen er ihvertfald glad for det. Og det tager rigtig gode billeder. Og
har en del features.

ThomasT

Fra : Calle.

Dato : 12-01-03 00:25

Petersen_Michael wrote:
> jeg ville foretrække et Olympus Camedia c-300 Zoom
> til ca samme pris (3165,-) på http://www.edbpriser.dk

Ja det er et kanon godt kamera. Har det i værktøjsskabet på arbejdet
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Leony

Dato : 12-01-03 14:57

> SÅ de havde et til salg i Bilka Medion MD9725 4.1 megapixel.

Tror de har skrevet forkert modelnummer i teksten - eller også er billedet
forkert (det er desværre første gang).
Det afbilledede kamera er model SX410z, der står på kameraet at det har
3xoptisk og 2xdigital zoom (hvilket stemmer overens med teksten).

> Skal jeg holde mig langt væk fra dette og hellere købe en
> mærkevaremodel?
> Pris ca. 3000,-

9 ud af 10 gange får man hvad man betaler for, men til hobbybrug er det
sikkert udemærket.
Ville dog klart hellere have et 2 megapixelkamera der tager gode billeder
end et 4 megapixelkamera der skodder for vildt.
Hvis du gerne vil have Medion'en, så burde det ikke være umuligt at få en
demonstration inden køb (selvom jeg har haft et par kedelige erfaringer med
Bilka's kundeservice, de sidste par dage).

I fotogruppen diskuteres Medionkameraer og deres kvaliteter/mangler vist
ofte så det kunne være en ide at læse nogle indlæg i denne gruppe.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 12-01-03 22:48

"Per" skrev:
> Skal jeg holde mig langt væk fra dette og hellere
> købe en mærkevaremodel?

Kommer jo meget an på dine krav, ønsker og forventninger.

Men de 4 Mpixels Medion kameraer har været diskuteret meget i
news:dk.fritid.foto igennem det seneste halve års tid.

Du kan bruge http://groups.google.com til at søge tilbage i hvad der
tidligere har været skrevet i nyhedsgrupperne, her er en søgning på "medion"
i foto-gruppen:

http://makeashorterlink.com/?N1F222662

Mvh, Lars