MySQL og indexes
Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 11-01-03 17:14

Hejsa!

Jeg har en query jeg skal have gjort væsentligt hurtigere end den er
idag. Jeg har læst kapitlet i MySQL manualen om hvordan den bruger
indexes og synes da selv jeg fattede det meste, dog synes jeg ikke jeg
har vundet den store hastighed.

Men måske skal skylden ikke skydes på indexet; måske er min query blot
ikke skruet optimalt sammen...

Er der nogen der kan kaste lidt lys på om hvorvidt nedenstående query
kan optimeres og/eller hvordan et index til sådan en fætter skal se
ud?

SELECT source, MAX(time) FROM data WHERE id='123' GROUP BY source

På forhånd tak for hjælpen...

/Jesper