Dropdown-menu i forbindelse med frames
Fra : fanto

Dato : 11-01-03 16:02

Hej

Jeg sidder og piller med en ny hjemmeside.
Jeg har et problem med min dropdown menu. Min side er opbygget med 2
frames - én til menuen og én til indhold.
Men når menuen ruller sig ud, kan man ikke se det hele af den, med mindre
jeg laver en meget stor frame til den...
Kan det lade sig gøre at dropdown-menuen ruller ned over den nederste
frames?? eller er det andre bedre alternativer?

/Fanto

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-01-03 16:25

"fanto" <tk_boje@tiscali.dk> skrev :

>Kan det lade sig gøre at dropdown-menuen ruller ned over den nederste
>frames?? eller er det andre bedre alternativer?

http://www.milonic.co.uk/menu/frames/

Men det ville være langt bedre at droppe frames.

Fra : fanto

Dato : 13-01-03 21:38

> http://www.milonic.co.uk/menu/frames/
>
> Men det ville være langt bedre at droppe frames.

Tak for hjælpen, det set spændende ud... arbejder også på sigt med at droppe
frames!

Fra : fanto

Dato : 13-01-03 22:50

> Men det ville være langt bedre at droppe frames.

Det var egentlig også meningen fra starten, men jeg kunne ikke lige overskue
hvordan dette skulle konstrureres.
Er det noget med at linke til tabeller fra menuen? eller script der gør, at
siden der linkes til fra menuen, kommer frem nedenunder menuen?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-03 00:38

"fanto" <tk_boje@tiscali.dk> skrev :

>Er det noget med at linke til tabeller fra menuen? eller script der gør, at
>siden der linkes til fra menuen, kommer frem nedenunder menuen?

Jeg vil foreslå, at du blot lader det være en ny side hver gang
og så bruger noget at inkludere indhold, der går igen på siderne.

Har du FP Extensions mener jeg du kan gøre det direkte i FP,
ellers må du bruge noget asp, php eller ssi til det, alt efter
dine muligheder på webhotellet.

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 12-01-03 20:22

Hvordan laver du dropdown menuerne i frontpage, dette har jeg kæmpet med i
længerer tid.
Torben

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-01-03 17:27

"Underbjerg / Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver du dropdown menuerne i frontpage, dette har jeg kæmpet med i
> længerer tid.
> Torben

Gå ind i FrontPage 2002s hjælpemenu - skriv i "smartsøgningsboksen" -
rulleliste - søg - og her står det forklaret.

Hvis du vil have en rulleliste til at vise hen til diverse sider afhængigt
af hvad folk klikker på, kræves der et script af en art.

Knud har på sin hjemmeside en forklaring (hvis den stadig er der -jeg har
ikke kikket der længe) -jeg har tidligere oprettet rullelister på min
hjemmeside, men da jeg er i gang med at eksperimentere på anden måde, så er
den ikke tilgængelig længere (i hvert fald for et stykke tid.)

--
ahw

Fra : fanto

Dato : 13-01-03 21:43

> Hvordan laver du dropdown menuerne i frontpage, dette har jeg kæmpet med i
> længerer tid.
> Torben

Jeg har ikke lavet selve dropdownmenuen i frontpage, det troede jeg faktisk
ikke var muligt. Så jeg har selv siddet og makket med koden, og "lånt" lidt
hist og her..

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-01-03 21:59

"fanto" <tk_boje@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
faktisk
> ikke var muligt. Så jeg har selv siddet og makket med koden, og "lånt"

Jo, det er skam muligt. Men det er forskelligt hvad man vil have dem til.
´Der findes mange forskellige drop-down-menuer og mange forskellige formål.
Nogle virker umiddelbart efter hensigten efter konstruktionen -andre virker
kun, hvis de forsynes med ekstra scripts etc.

Det er i orden at "stjæle" scripts m.v. -

Arne H. Wilstrup