MS Windows
briani 27239
Win98se
Fra : Jan

Dato : 11-01-03 15:23

Gennem et par år har jeg kørt på Win98, og har egentlig ikke haft andet end
de normale nedbrudsproblemer og "frosne" skærme, men i fredags var det
nødvendigt at geninstallere på en nyformateret HD, og herefter er der flere
fejl, jeg ikke kan finde årsagen til.

Hvis jeg vil flytte et ikon på skrivebordet (klikker og holder), opfatter
Windows det som om jeg vil starte programmet. Først troede jeg, det var
musedriveren, så den blev udskiftet - uden effekt.

I Outlook, der fylder hele skærmen, ønsker jeg at oprette en medd., klikker
på "Ny meddelelse". Editoren åbner godt nok, men forsvinder omgående igen.
Jeg kan se den på proceslinien nederst, og hvis jeg klikker på "Ny
meddelelse" dér, blopper det op, men så snart musemarkøren flyttes væk fra
proceslinien, forsvinder det igen. For at skrive dette, har jeg lukket
Outlook helt ned.

Faktisk tror jeg, fejlene gænger sammen - men hvordan. Det er også galt hvis
jeg ønsker at justere et vindues størrelse med musen - Når markøren viser,
at den er det rigtige sted, klikker holder og trækker jeg, men der sker
intet. Musemarkøren flytter sig - men ikke vinduets ramme.

I formiddags geninstallerede jeg hele Win98, uden held!

Jeg er spændt på, hvad det kan være

Med venlig hilsen
jan

Fra : Nielsen

Dato : 11-01-03 15:46

"Jan" <jan@bach-hansen.com> wrote in message

> I formiddags geninstallerede jeg hele Win98, uden held!
>
> Jeg er spændt på, hvad det kan være

Det lyder som en fejl der kunne opstå hvis man har tabt en cola ned i tastaturet ? Prøv at skifte både tastatur og mus ud.

/Morten

Fra : Crank

Dato : 11-01-03 23:43

Hej
Prøv lige engang at gå ind i Stifinder og check 'Funktioner' > 'Mappeindstillinger'.
- Crank

:::::::::::::::::::::::::::::::::
-- http://FairSite.dk -- har startet PRISKRIG på hosting og navne.
TOP service og et s·u·v·e·r·æ·n·t brugerinterface.
Klik ind og prøv demoen.

Fra : Noller

Dato : 12-01-03 08:57

Kunne godt lyde som om kontakten i musen er slidt op.
Prøv med en anden mus.

Fra : Jan

Dato : 12-01-03 10:37

Tak for ledetråden - det var microswitsen, der var gået i stykker. Nu har
jeg loddet en anden i, og kræet virker igen - Dejligt! og tak for hjælpen!
Moralen må være, at man aldrig skal smide gamle ting væk ))

Med venlig hilsen
jan

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 00:35

> [...]
> jeg loddet en anden i, og kræet virker igen - Dejligt! og tak for hjælpen!
> Moralen må være, at man aldrig skal smide gamle ting væk ))

Og når der bliver løse fobindelser i stikket, så klip halen af, så er den
trådløs, det er moderne ))

Hvad koster en microswicth ?

mvh Jens