Hvad skal bruges til videoredigering?
Fra : Fax_Modem

Dato : 11-01-03 14:17

Hejsa

Hvad skal en absolut nybegynder bruge for at kunne komme igang med
videoredigering på PC på amatørniveau?

mvh.
Jesper

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 16:08

Fax_Modem skrev:

> Hvad skal en absolut nybegynder bruge for at kunne komme igang med
> videoredigering på PC på amatørniveau?

Det er der sikkert større chance for at få et godt svar på i
gruppen: <news:dk.edb.videoredigering>

Madsen.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-01-03 16:14

"Fax_Modem" <jtm.andersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal en absolut nybegynder bruge for at kunne komme igang med
> videoredigering på PC på amatørniveau?

jeg har redigeret video med mirovideo Studio DC10 plus
på en celeron700 med 768MB RAM
det gik acceptabelt mere CPU er afgjort at foretrække
mindre AM kan gøre det med 512MB må være minimum
hvis det skal kører i år..

og så skal du self. have HD kapacitet nok

video i lav opløsning til web brug fylder ~10MB / minut

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg