Pen Drive fra Merlin
Fra : Lina Lind

Dato : 11-01-03 11:17

Jeg har kig på en 64 eller 128 MB Drive Pen til lagring af data, som kan ses
i Merlins nyeste katalog.
De koster henholdsvis 399 og 699 kr.
Jeg har kigget på Edbpriser, men jeg kunne slet ikke finde den kategori -
derfor vil jeg gerne vide, er der nogen der kender et sted hvor man kan få
sådanne til en billigere pris, eller er Merlins tilbud attraktivt?
Jeg har ikke særlig stort kendskab til sådanne lagringsmedier, derfor heller
ikke hvad pris angår

Lina Lind Christensen

Fra : Lestat

Dato : 11-01-03 11:23

> [...]
> sådanne til en billigere pris, eller er Merlins tilbud attraktivt?
> Jeg har ikke særlig stort kendskab til sådanne lagringsmedier, derfor

Et Pen Drive er blot en USB nøglering, som man også kalder dem. Du skal i så
fald kigge under Flash Ram på EDBpriser.dk:
http://www.edbpriser.dk/hardware/flashram-show.asp

Et godt bud kunne være denne her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1704727909 fra
Apacer. Apacer laver rimeligt gode produkter til en rimelig pris. Den koster
539,- uden porto for en 128mb model. Så ja, du kan spare noget ved ikke at
købe i Merlin. Dog må jeg sige at det faktisk er forholdsvis billigt, hvis
det er et ordenligt mærke. Jeg har dog lidt på fornemmelsen at det bare er
det Merlin har kunnet få til en god pris, og derfor er Apaceren imo et bedre
bud.

L.

Fra : LH Søfren

Dato : 11-01-03 18:25

Jeg har fået en 64 Mb Pen Drive købt i Merlin i julegave - det må være den
til 399.
Skal ikke sige om man kan spare en 50'er andre steder, men den virker i
hvertfald upåklageligt.
Det er noget af det mest geniale jeg har fået - flytter tit store filer
eller f.eks. web-steder med mange filer - mere end der kan være på en
diskette, og for lidt til jeg synes det kunne betale sig at brænde en skive
hver gang. Så en pen-drive er løsningen, og det er så let at anvende den -
bare ind i USB-porten og straks har man et ekstra drev i stifinder (i
hvertfald på W2000).
(og skulle skidte ikke virke, er det jo let lige at gå ned i merlin og
brokke sig)
Vh
Lars Henrik