MS Windows
briani 27239
Min XP "genstarter" ??? Please help !
Fra : Hagman

Dato : 11-01-03 10:27

Jeg har gennem længere tid haft problemer med ie 6.0, under WinXP Pro DK,
den fryser umotiveret og skal lukkes via joblisten. Der er ikke noget system
i hvornår den gør det - altså ikke specielle sider, nogen gange kan de åbnes
andre gange ikke. Kan typisk køre i ca 2-4. minutter. Har prøvet alt fra
opera til netscape. SUK, er der nogen der kender problemet (har prøvet at
afinstal. ie, geninstal. ie osv osv.) og evt. har en løsning ?

Jeg får flg fejl hver gang (har prøvet med SP1, men det ændrede ikke noget)

iexplore.exe szAppVer : 6.0.2800.1106 szModName : hungapp
szModVer : 0.0.0.0 offset : 00000000

og indhold
C:DOCUME~1PerLOKALE~1TempWERD7.tmp.dir00iexplore.exe.mdmp
C:DOCUME~1PerLOKALE~1TempWERD7.tmp.dir00appcompat.txt

Har også uploadet et billed:
http://www.home1.stofanet.dk/hagman/heelpXP.jpg

Nogen der kan kringle den ???

Med venlig hilsen
Michael Petersen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 11-01-03 17:36

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> C:DOCUME~1PerLOKALE~1TempWERD7.tmp.dir00iexplore.exe.mdmp
> C:DOCUME~1PerLOKALE~1TempWERD7.tmp.dir00appcompat.txt

Hej

Nej vi kan ikke bruge den kringle - måske de oplysninger der findes
hvis du havde klikket udfor den næstnederste linje for at få
tekniske oplysninger.
Da du har forsøgt med flere browsere kan vi måske udelukke den
sædvanlige dynge Temp. internetfiler, og manglende Java osv.
Hvis du ikke har nogen andre problemer kan vi delvis udelukke fejl i
RAM og grafikkort.
Et bud vil så være en firewall eller anden sikkerhedsforanstaltning
der bremser mere end godt er.
Du skriver XP genstarter som emne - men det fremgår ikke af dit
indlæg - hvad mener du med at XP genstarter ?

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Hagman

Dato : 11-01-03 22:18

> Nej vi kan ikke bruge den kringle - måske de oplysninger der findes
> hvis du havde klikket udfor den næstnederste linje for at få
> tekniske oplysninger.

Jamen det er jo det det lille vindue er der for :)

> [...]
> der bremser mere end godt er.
> Du skriver XP genstarter som emne - men det fremgår ikke af dit
> indlæg - hvad mener du med at XP genstarter ?

Ja, den "holder op med at arbejde", så går der ca. 10 sekunder, så kommer
den frem igen.
....altså selve computeren genstarter ikke, kun Windows, hvis du forstår hvad
jeg mener.

Håber virklig på hjælp.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 12-01-03 11:47

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
..
> Jamen det er jo det det lille vindue er der for :)

Ja det er jo ikke til at se skoven for bare træer ;) Der henvises
til de filer der indeholder oplysninger.
Men det er nok lettere at se fejlmeddelesen i Logbogen
(ComputerAdministration).

> [...]
kommer
> den frem igen.
> ...altså selve computeren genstarter ikke, kun Windows, hvis du

Ja det forstår jeg - det er Windows Explorer der genstarter.
Prøv at se fejlmeddelelserne i Logbogen
http://www.wintip.dk/xp/tools/adm_log.htm

Prøv at deaktiverer en evt. firewall.

Check for Spyware med f.eks. Adaware
http://www.lavasoftusa.com/

Prøv Systemfilkontrol fra kør med: sfc /scannow

Og lad os så høre hvad logbogen siger :)

Fra : Hagman

Dato : 13-01-03 13:44

Jeg har prøvet alt det du forslår, men intet af det hjælper :(
Logbogen siger det samme som på billedet.

Det hele virker perfekt i Win98 og Win2000.
....er meget glad for WinXP, så jeg vil meget gerne ha løst problemet.

Med venlig hilsen,
Michael Petersen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-01-03 16:18

> [...]
> Logbogen siger det samme som på billedet.
>
> Det hele virker perfekt i Win98 og Win2000.
> ...er meget glad for WinXP, så jeg vil meget gerne ha løst

Prøv at nedsætte hardwareaccelerationen på skærmkortet.
Gøres i Egenskaber for skærm (højreklike et tomt sted på
skrivebord) - Indstillinger - Avanceret - Fejlfinding.
Hvis det hjælper er det sikkert driveren til grafikkortet.

Fra : Hagman

Dato : 14-01-03 00:34

Jamen det virker jo i Win2000.