Hvilket lydkort
Fra : Kjeld.L

Dato : 11-01-03 01:49

Hej i gruppen
Kan i anbefale et Lydkort som er godt at tilslutte et keyboard til, samt evt
programmer man skal have dertil.

mvh
kjeld.Larsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-01-03 10:16

In article <3e1f6a3d$0$83367$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
sky@besked.com says...
> Kan i anbefale et Lydkort som er godt at tilslutte et keyboard til, samt evt
> programmer man skal have dertil.

Du skal bare ha' et med MIDI-interface og dem går der 12 af på dusinet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lestat

Dato : 11-01-03 11:25

> Du skal bare ha' et med MIDI-interface og dem går der 12 af på dusinet.

Men skal du også have et med god lyd, så er udvalget mindre. Jeg vil
anbefale dig at kigge på nogle af Terratecs ting, da deres større modeller
faktisk er rettet mod semiprofessionel brug. Samtidig er de til at få råd
til. Skal du have noget der er bedre endnu skal du op og give en hel del for
kortet!

L.

Fra : Kjeld.L

Dato : 11-01-03 13:50

Mange tak for hjælpen

kj.L

Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-01-03 03:50

"Kjeld.L" <sky@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen
> Kan i anbefale et Lydkort som er godt at tilslutte et keyboard til, samt
evt
> programmer man skal have dertil.

Det afhænger af din pengepung!
Nogle lydkort har mulighed for lydbanker nogle ikke.

Det er IKKE bare et midiinterface, med ordentlige lydkort kan du selv
bestemme hvilken en lyd der skal ligge under hver tast.

F.eks. SBlive med vienna soundfonteditor, miro eller andre. Lydkort fås fra
150 til 20.000 selvfølgelig er der forskel.

Har du ubegrænset kapital vil et racksystem være væsentligt bedre, da det
slet ikke støjer så meget som en PC.

Skal du "bare" bruge midi interface er soundblaster live et godt kort (det
bruger jeg selv) samtidig kan man med vienna lave sine lydbanker
(soundfonts) samt downloade utallige på nettet, og kvaliteten er rimelig til
prisen.

Programmer kunne være cubase, men det afhænger af hvad du skal lave med dit
keyboard, 5.985 er også penge (cubase). Dette er en smart program, der kan
det hele alle tænkelige effekter kan downloades gratis som plug-ins. En
pedal til cubase bør også købes, da man kan styre alle effekter herfra.

Det er smartest hvis du finder nogen i nærheden af hvor du bor, som har
erfaringer - man kan nemt smide mange penge ud på noget overflødigt, især
software.

Altså anbefaler jeg at du køber noget billigt til at lege med, indtil du ved
hvad du vil, så kan du evt. investere mere.

John Vedsegaard

Fra : underdoze

Dato : 15-01-03 14:20

"Kjeld.L" skrev d. 11-01-03 01:49 dette indlæg :
> Hej i gruppen
> Kan i anbefale et Lydkort som er godt at tilslutte et keyboard til,
> [...]
Med hensyn til lydkort er det kun din økonomi der bliver en kæp i hjulet
- er du freak og hører du på frekvenser som ikke er tilgængelige for os
andre dødelige, så går du bare ud og lægger 20 stærke på disken, men
skal du have noget der holder stilen nogenlunde vil jeg anbefalde dig at
bruge en sum på omkring 2000!...og naturligvis kan de hjælpe dig i
butikken!
Derudover vil jeg nok anbefale dig at gå for Cubase programmet. Det er
brugervenligt, har uandede muligheder for tilkobling af sofware som bla.
sampler, så dine gamle LP'er ikke skal samle støv længere. Desuden kan
du starte med at få lagt "Sample Tank" ind i programmet der rummer
alle instrumenter og rigeligt underholdning til den første tid!
Omkring midi-keyboards er det igen et ? om kontanter, men du kan få dem
fra et par tusinde og opefter....ROLAND klarer skærene.......mener jeg!!
Uanset hvad er jeg ikke smagsdommer...folk kører også forskellige biler!

UNDERDOZE

http://www.kandu.dk/