plakat tryk
Fra : Scorpmoon

Dato : 11-01-03 01:30

Hej,

Hvis nu jeg har lavet et flot billede på min computer som jeg ku få lyst til
at putte i en ramme på min væg, hvordan ville jeg bære mig ad med det?

Jeg formoder at det er meget dyrt at få printet et enkelt 50x70 eller
70x100cm billede hos en trykker, og hvad med opløsningen? Pixels bliver vel
meget store når det bliver skaleret op, eller kunne man måske tvære det lidt
ud, så det også fik et mere kunstnerisk feel?

Fra : Texier

Dato : 21-01-03 00:50

Jeg kan varmt anbefale Adobe's Photoshop som " kreativ legeplads" på
computeren. Der kan nemt ændres på opløsningen (bemærk at denne skal være
pænt høj før resultatet bliver pænt ved stor skala) udover de mange
forskellige effekter. PAS DOG PÅ: man kan blive afhængig af at bruge dette
software!!!

Når du så har lavet et billede du gerne vil have lavet til plakat, kan du
brænde det på en CD og tage denne med i VesterKopi, som herefter kan lave et
print. Det vil være meget billigere end at skulle til en almindelig trykker.

Håber du kan bruge rådet.
Gitte

Fra : peter skouboe

Dato : 09-04-03 17:46

Hej
Du kan trykke et sådan motiv/ fil digitalt. Det at der ikke skal bruges film
og tryk plader ved digital tryk , betyder det er det billigste. Søg evt. på
en leverandør, der trykker digitalt.

vedkommende skulle kunne hjælpe dig med oplysninger om opløsning.

m.v.h. Peter Skouboe