include
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 11-01-03 01:15

Hej.
Jeg ville høre om det vha. asp er muligt, at inkludere en fil i et html
dokument når man trykker på et link, så den først henter det der skal
inkluderes, når man trykker på et link.
Eller er der andre porgrammeringssprog man kan det med?

Mvh.
Ryan Kristensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-01-03 02:01

"Ryan Kristensen" <ryan@-REMOVETHIS-kristensen.mail.dk> wrote
> Hej.
> Jeg ville høre om det vha. asp er muligt, at inkludere en fil i et html
> dokument når man trykker på et link, så den først henter det der skal
> inkluderes, når man trykker på et link.

HTTP er en stateless protokol, dvs. at der oprettes en forbindelse til en
server og herefter hentes dokumentet ned og forbindelsen lukkes igen. Derfor
kan du ikke gøre det ønskede vha. ASP.

Du kan istedet tænde/slukke for teksten med Javascript kombineret med noget
CSS(prøv at spørge i dk.edb.internet.webdesign.clientside hvis det lyder som
det du vil), eller alternativt blot lave 2 sider altså en der har indholdet
inkluderet og en der ikke har, og når man så trykker på linket bliver den
anden side med det ekstra indhold læst ind.

--
Jakob Andersen

Fra : S

Dato : 11-01-03 06:35

"Ryan Kristensen" <ryan@-REMOVETHIS-kristensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> inkluderes, når man trykker på et link.
> Eller er der andre porgrammeringssprog man kan det med?

Hvad med:

<%
strIncFile = request.querystring("incfile")
if strIncFile = "yes" then
%>
<!--#include file="include.asp"-->
<%
elseif strIncFile = "no" then
response.write "<a href=?incfile=" & strIncFile & ">Include the file</a>"
end if
%>

Eller er der noget jeg har misforstået?

/S

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-01-03 15:54

On Sat, 11 Jan 2003 06:34:33 +0100, "S" <webwatcher@forum.dk> wrote:

> [...]
>elseif strIncFile = "no" then
>response.write "<a href=?incfile=" & strIncFile & ">Include the file</a>"

Det ser OK ud for mig. Man skal dog være klar over, at "include.asp"
set fra serveren bliver inkluderet uanset hvad if'en er - da include
bliver kørt, før ASP'en bliver parset. Det vil dog ikke resultere i
noget output, hvis if'en er falsk.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 11-01-03 20:20

Problemet er at jeg i øjeblikket har lavet alt i layers vha. javascript og
css, men man kan først se indholdet, når alle lag er hentet. Derfor har jeg
fjernet de lag med billeder, og i stedet lavet dem som nogle popup vinduer -
og er der noget man hader mere end popup vinduer? Så det skulle være sådan,
at den først hentede (eller inkluderede) billederne når laget blev aktivt.

Ryan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-01-03 20:45

> [...]
sådan,
> at den først hentede (eller inkluderede) billederne når laget blev aktivt.

Har du overvejet at bruge IFRAME's eller evt. blot lave et script der sørger
for at billederne i dine lag ikke bliver loadet før laget bliver bliver
taget i brug.

--
Jakob Andersen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 11-01-03 20:51

Okay jeg prøver dk.edb.internet.webdesign.clientside, har aldrig rigtigt
forstået hvad IFRAME gør og mine evner i javascript er noget begrænsede -
ikke fordi de er bedre i asp eller noget som helst andet

Ryan

Fra : S

Dato : 11-01-03 20:22

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message
> On Sat, 11 Jan 2003 06:34:33 +0100, "S" <webwatcher@forum.dk> wrote:

> Det ser OK ud for mig.

Lige en rettelse:
Linket skal selvfølgelig hedde:
response.write "<a href=?incfile=yes>Include the file</a>"

Og dermed rimelig irrelevant.

/S

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-01-03 22:23

On Sat, 11 Jan 2003 20:22:29 +0100, "S" <webwatcher@forum.dk> wrote:

>Og dermed rimelig irrelevant.

Men alligevel værd at vide

Det jeg mener er, at hvis nogen tror, man kan styre sine includes ved
hjælp af if'er, så er det for så vidt rigtigt. Men bagsiden er altså,
at serveren belastes af, at includes'ene inkluderes. Hvis det er små,
begrænsede includes er det selvfølgelig et mindre problem, man kan
vælge at ignorere.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj