MS Windows
briani 27239
Tilgå netværk via dos?!?
Fra : Hans Andersen

Dato : 10-01-03 23:46

Hejsa i gruppen!

Jeg har 3 W2K maskiner i LAN.
Jeg har behov for, at de 2 maskiner henter en ny fil
fra den ene maskine ved hver opstart.

Hvordan laver jeg det simpelt?
- Jeg kan jo rimelig nemt køre en bat fil fra start gruppen.
Men her (altså i DOS) kan jeg ikke kommer over på maskine 1

Nogle som har nogle gode råd / ideer

Fra : Rune Klausen

Dato : 11-01-03 00:25

"Hans Andersen" <ikke@nogen.endnu> wrote in message

> Hvordan laver jeg det simpelt?
> - Jeg kan jo rimelig nemt køre en bat fil fra start gruppen.
> Men her (altså i DOS) kan jeg ikke kommer over på maskine 1

Et script som den kører når der logges på ?
for så kan du bruge

"net use * \\server\sharenavn"
og så kopiere din fil over netværks drevet.

-Rune

Fra : Kim Nielsen

Dato : 11-01-03 00:43

"Hans Andersen" <ikke@nogen.endnu> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Jeg kan jo rimelig nemt køre en bat fil fra start gruppen.
> Men her (altså i DOS) kan jeg ikke kommer over på maskine 1

Jeg er ikke sikker på hvad du mener / skriver.

Er der en DOS partion (Slutversion var så vidt jeg husker 6.22) som du
booter på ?? - så husk Dos driver til netværk, og derefter "get .."
eller hvad det måtte være.

Er det en "cmd" session du tænker på i wintNT (4, 2000, XP) så er det jo
"simuleret" Dos version, men det samme bør gælde.
Et shared bibliotek bør vel kunne bruges ?? alt efter hvor i opstarten
det er nødvendig.

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Jens

Dato : 11-01-03 02:46

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der en DOS partion (Slutversion var så vidt jeg husker 6.22) som du
> booter på ?? - så husk Dos driver til netværk, og derefter "get .."

Det hedder "telnet" i w2k.

> [...]
> "simuleret" Dos version, men det samme bør gælde.
> Et shared bibliotek bør vel kunne bruges ?? alt efter hvor i opstarten

Under brugernes indstillinger i "lokale brugere" er der en fane med hvor
brugerens logon mappe er, under den en linie til "logonscribt" skriv en
batfil og sæt den ind der.

Så kan hver bruger får sin egen batfil hvis du vil.

(og du kan for den sags skyld ligge brugeroplysninger over på en anden pc
med \\host\deling\bruger .)

mvh Jens