Forumlat
Fra : M&S

Dato : 10-01-03 23:27

Hvordan ser denne formular? Er den ordenligt?

<?php
$afsender = "navn@email.dk";
$sendtil = "navn@email.dk";
if ($name && $lastname && $city && $street && $postcode && $email &&
$domainname) {
mail("$sendtil",$company\n$cvr\n$name\n$lastname\n$city\n$street\n$postcode\
n$phone\n$email\n$password\n$
domainname","From: $afsender");

header("Location:bekraeft.php");
exit;
} elseif ($send) {
$besked = "du skal udfylde alle felterne!";
}else{
$besked = "";
}
?>

<input type="submit" name="send" value="Send">
<?php echo $besked; ?>
</form>

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 10-01-03 23:35

Prøv at uddybe spørgsmålet - jeg kan udpege flere html-fejl og php-fejl samt
en http-fejl, men hvad spørger du egentlig om?

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : M&S

Dato : 10-01-03 23:39

Bare om programmeringen ser okey ud eller om den er rodet?

Jeg får denne fejl

Warning: Unexpected character in input: '\' (ASCII=92) state=1 in
/home/virtual/site15/fst/var/www/html/form.php on line 5

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 10-01-03 23:59

Fejlen skyldes at du har glemt at sætte "" rundt om den anden parameter i
linie 5.

Jeg synes det ser lidt rodet ud, men på den anden side så har jeg set
værre...

I øvrigt har du et par andre fejl, bl.a. skal du have mellemrum efter
lave xhtml bør du afslutte <input /> med et /-tegn. Jeg plejer at skrive
beskeder i almindelig tekst, hvilket betyder at din echo $besked bør
omskrives til

echo htmlspecialchars($besked).

Hilsen,

Lars.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 11-01-03 01:30

Lars Dybdahl <lars@dybdahl.dk> wrote in news:3e1f5029$0$11010
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

Øhh - hvorfor det? Så længe der er <form></form rundt om vil jeg personlig
være glad.

> og hvis du vil lave xhtml b›r du afslutte <input /> med et /-tegn.

.... læs: SKAL du af slutte <input> - enten som beskrevet <input /> eller
<input></input> :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-01-03 10:04

Thomas Lindgaard wrote:

> Lars Dybdahl <lars@dybdahl.dk> wrote in news:3e1f5029$0$11010
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Øhh - hvorfor det? Så længe der er <form></form rundt om vil jeg personlig
> være glad.

Formularelementer skal være inde i et blokelement som f.eks. p eller div,
hvis man skriver strict HTML eller XHTML 1.1.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 11-01-03 17:51

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> wrote in

> Formularelementer skal v‘re inde i et blokelement som f.eks. p eller
> div, hvis man skriver strict HTML eller XHTML 1.1.

Ahh - der kan man bare se...

Mvh.
/Thomas