Skoldning af sutteflasker
Fra : Kat

Dato : 10-01-03 22:31

Hvor længe skal man blive ved med subj.?

--
Kat
---

Fra : Tine Andersen

Dato : 10-01-03 23:05

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> wrote in message
> Hvor længe skal man blive ved med subj.?

jeg har hørt ca. 6 måneder. nutidens opvaskemaskiner skulle dog fjerne alle
bakterier.

tine

Fra : Jens og Sanne

Dato : 10-01-03 23:51

hej
det kommer meget an på hvor sart den lille er for bakterier, min søn har
aldrig bøvlet med dårlig mave osv. så jeg har aldrig været specilet god til
at skolde mine flasker men de første måneder gør man det da jævnligt,
så finder man ud af hvordan hen af vejen

--
Venlig hilsen Jens og Susanne

jenssanne@mail.dk

Fra : Soren Pedersen

Dato : 11-01-03 00:05

> jeg har hørt ca. 6 måneder. nutidens opvaskemaskiner skulle dog fjerne
alle
> bakterier.

Vi holdt op med at skolde de håndopvaskede efter 4-5md. dem der har været i
maskinen skolder vi stadigvæk for at være sikker på at alle spor af sæbe er
væk. De midler man bruger i maskinerne indeholder rigtigt kradse ting og
sager, og vi tør ikke stole på at alt er væk.....

Mvh
/Søren
--
Kig billeder og "Mini-Marked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 11-01-03 01:06

Hej!!

Vi skolder vores flaske lige indtil at de har lært at drikke af kop. Ca. 4-5
måneder var datteren da hun gik helt væk fra flasken og det vi vil prøve
noget lignende med sønnen.
Vi vasker dem først af i hånden og så bliver de kogt i ca. 5 minutter.

Hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Kim Monberg

Dato : 12-01-03 21:44

Vi har nu aldrig kogt vores flasker.

Jeg ville heller ikke sætte liden til opvaskemaskinen, hvis man kender sådan
en rigtigt, vil man måske også vide, at netop på grund af bakterier, er en
normal maskine ikke godkendt til erhverv, der ksal nemlig mange flere grader
til, før at eks. levnedsmiddel vil godkende en opvasker.

Vi har bare brugt kogt vand, lige fra elkogeren, og skoldet dem på den måde,
de har også lige fået med flaskerenser engang imellem, men ikke nædvendigvis
hver gang..

Vi har aldrig haft problemer med vores søns mave.

Mvh:
Kim Monberg