Måske OT men prøver.
Fra : Kim Chr

Dato : 10-01-03 22:32

Hvordan kan min bror og jeg, dele filer med hinanden...!!!
Bor ca. 15km fra hinanden. Ikke noget med ledning her.
Har begge ADSL.
Her tænker jeg på om man kan få et prog. hvor vi kan dele små og meget store
filer med.
Så det kun er os to der kan se hinanden. (altså en form for ledning, men
over netter)

Hilsen Kim....

Fra : Frej Jensen

Dato : 10-01-03 23:08

VPN hedder saadan noget.. Altsa
en smart tunnel, saa i har jeres
hemmelige eget lille LAN paa det
store internet :)

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-01-03 23:17

On Fri, 10 Jan 2003 22:32:07 +0100, Kim Chr <kimchr@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> store
> filer med.
> Så det kun er os to der kan se hinanden. (altså en form for ledning, men

I kan bruge en FTP server til formålet. Den ene af jer installere en FTP
server og den anden en client.
Jeg har gode erfaringer med serv-u. Den er let at sætte op og køre
upåklageligt.
www.Serv-U.com
Som client kan jeg foreslå Cute-FTP. Ligeledes let at gå til.
www.cuteftp.com

For at få det til at virke optimalt skal server maskinen helst have fast ip
adresse. Hvis ikke skal ip adressen tjekes hvergang clienten vil koble sig
på.

Du kan se din ip på
www.myip.dk

Du kan også søge på nette om hvordan man sætter en FTP server op. Der
findes en masse guides som forklare hvordan du præcis gør.
--
Thomas Hansen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-01-03 11:20

I stedet for at sætte IP hele tiden, kan man registrere sig på bl.a.
www.dyndns.dk og så får man en URL der er fast, selv om man skifter IP.
Klienten skal så bruge URL til at logge sig på.

Med venlig hilsen
Morten Nielsen

newsris1jazuvzru8w@news.image.dk...

Fra : Noller