Vokseværk!!
Fra : Per R

Dato : 10-01-03 20:15

Hej NG!

Er der nogen der ved hvornår børn sådan ca. begynder, at være plaget af
vokseværk?

Jeg kan huske at jeg selv som barn var meget plaget af det og det gjorde
forfærdeligt ondt.
Vores dreng på snart 3 år klage over at han har ondt i benene om
natten/aftenen, han græder og kan ikke rigtig finde ro, så derfor tænkte
jeg, at det evt. kunne være vokseværk.

Jeg har så hørt fra andre, at det er en alt for tidlig alder, som treårige,
at have vokseværk.

Hvad tror I, mener I, har I erfaring med??

Venlig hilsen
Jakobs mor

Fra : Svend Pedersen

Dato : 10-01-03 22:03

"Per R" <eros@(fjern)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vores dreng på snart 3 år klage over at han har ondt i benene om
> natten/aftenen, han græder og kan ikke rigtig finde ro, så derfor tænkte

Jeg har med to stk der begge har rundet 3 år ingen erfaring med vokseværk i
dén alder.

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 10-01-03 22:16

Hej

Per R wrote:
> [...]
> Vores dreng på snart 3 år klage over at han har ondt i benene om
> natten/aftenen, han græder og kan ikke rigtig finde ro, så derfor tænkte

Vi har en dreng på nu 5, han klager i perioder over ondt i benene om
natten. Det har stået på siden han var 3, så jeg vil da også gerne høre
hvis nogen ved hvad det er, hvis det ikke er vokseværk.

Marianne Feddersen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-01-03 22:27

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har en dreng på nu 5, han klager i perioder over ondt i benene om
> natten. Det har stået på siden han var 3, så jeg vil da også gerne høre
> hvis nogen ved hvad det er, hvis det ikke er vokseværk.

Det kan måske være stramme haser eller lægmuskler?
Hvis det er tilfældet, kan det hjælpe at massere pusselankerne bagpå, til de
er bløde (gerne efter et varmt fodbad og sammen med en sang eller et
eventyr - det er så hyggeligt) - og lave nogle ret simple strækøvelser.
Forebyggende:
- Sidde mindst muligt på stole!
- Alsidig bevægelse, gå op ad bakker (naturlige eller kunstige, f.eks. et
bræt, hvor den ene ende er lagt op på noget).
- Spørg evt. sundhedsplejersken.

Hilsen Inger

Fra : Jens og Sanne

Dato : 11-01-03 00:04

hej
vores datter har bøvlet meget med vokseværk. hun klagede over at have ondt
i numsen og ned i benene, vi fik hende undersøgt, men lægerne mente det var
vokseværk. det startede da hun var godt 2 til hun blev 3 år. Nogle mener det
er for tidlig, men alderen bestemmer vel ikke.
hun er nu 3½ og vi har heldigvis ikke bøvlet med det den sidste halve år.
så held og lykke med det håber det snart går over igen.

--
Venlig hilsen Jens og Susanne

jenssanne@mail.dk

Fra : LR

Dato : 13-01-03 21:32

> [...]
treårige,
> at have vokseværk.
>
> Hvad tror I, mener I, har I erfaring med??

Tak for jeres svar.
Det er da rart at høre at "Vi" ikke er de eneste der lider af vokseværk

Venlig hilsen
Jakobs mor