NewBie : Forbindelse til Windows-klienter ~
Fra : David A. D. Konrad

Dato : 10-01-03 19:56

Hej,
Jeg er ganske ny til Linux [Mandrake] men har alligevel sat mig for følgende
:

På et par PC'ere har jeg en windows-workgroup - der kører under WinME - og
på et par andre PC'ere installeret Mandrake. Jeg ønsker at kunne se
indholdet på windows-maskinernes delte drev/ressourcer fra
Mandrake-maskinerne, akkurat som jeg kan gøre det fra andre
windows-klienter.

Der er SAMBA installeret, og ved at læse lidt i nogle vejledninger rundt
omkring, har jeg fundet ud af, at jeg skal rette i
etc/samba/smb.conf-filerne - hvilket er gjort, og hvilket har medført, at
jeg faktisk godt kan fremsøge og se de enkelte windows-maskiner samt deres
delte ressourcer, inde fra systemkonfigurationsprogrammet...

Men, når jeg prøver at mounte dem [fra systemkonfigurationen] får jeg en
fejl...Slet og ret at forbindelsen mislykkedes. Hvad jeg godt kunne tænke
mig, er naturligvis at kunne se windows-maskinerne inde fra Mandrake's
filstyring.

Ved nogen hvad der monstro forhindrer mountingen'?
Kender nogen til nogle ressourcer ang. dette?
Ved nogen hvad man helt præcist skal foretage sig?

TIA
dadk

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 11-01-03 21:03

Ja, selvom i jo var ved at falde over hinanden for at være behjælpelige, kan
jeg nu meddele at jeg desværre har fået løst problemet selv

Fra : Bo Simonsen

Dato : 12-01-03 00:26

David A. D. Konrad <david_konrad@hotmail.com> writes:
> Ja, selvom i jo var ved at falde over hinanden for at være behjælpelige, kan
> jeg nu meddele at jeg desværre har fået løst problemet selv

Dit problem var rigtigt godt beskrevet, så jeg tror ikke der var nogen
der bare ikke ville svare.

Formentlig laver folk også andet end at læse usenet ;)

--
Fido via WWW (HARDSOFT_R23.PUB og SNAK_R23.PUB)
http://www.bulow.nu/fidonet/ifbb/