Antivirus program til linux
Fra : Henrik Trolle

Dato : 10-01-03 19:44

er der et godt antivirus program til linux..

Fra : Michael Andreasen

Dato : 10-01-03 20:09

"Henrik Trolle" <nylandsvej2@privat.dk> wrote in message
> er der et godt antivirus program til linux..

ja linux

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 10-01-03 23:12

Hmmm...

#!/bin/sh
cd /
rm -R *.exe *.scr *.dll *.vbs...

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 10-01-03 23:43

Den Fri, 10 Jan 2003 23:12:28 +0100 skrev Lars Dybdahl:
>Hmmm...
>
>#!/bin/sh
>cd /
>rm -R *.exe *.scr *.dll *.vbs...

*.exe: no such file or directory
*.scr: no such file or directory
*.vbs: no such file or directory

$ ls /home/kfr/wine/games/Starcraft/*.exe
/home/kfr/wine/games/Starcraft/InstCC.exe
/home/kfr/wine/games/Starcraft/bnupdate.exe
/home/kfr/wine/games/Starcraft/starcraft.exe
/home/kfr/wine/games/Starcraft/staredit.exe
$

Mvh
Kent
--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 11-01-03 00:00

Hehe... den fik mig til at grine...

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 11-01-03 02:21

Den Sat, 11 Jan 2003 00:00:13 +0100 skrev Lars Dybdahl:
>Hehe... den fik mig til at grine...

Det var nu ikke det der var planen. rm -R er ikke find, den vil tage de
filer eller directories med det ønskede navn hvis de ligger i det
aktuelle dir, og slette dem incl. subdirectories. Men den vil ikke
søge subdirectories under det aktuelle dir igennem efter filer der
hedder noget med "*.exe" - til det formål skal man bruge find.

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Thomas

Dato : 11-01-03 05:26

Kent Friis wrote:

> *.exe: no such file or directory
> *.scr: no such file or directory
> *.vbs: no such file or directory

Hmmm... hvorfor havde du en/flere *.dll liggende i / ?

--
Don't waste space

Fra : Kent Friis

Dato : 11-01-03 09:53

Den Sat, 11 Jan 2003 04:26:00 +0000 (UTC) skrev Thomas:

>Hmmm... hvorfor havde du en/flere *.dll liggende i / ?

LOL

Mvh
Kent
--
Gilthoniel, A Elbereth
Aiya elenion ancalima!

Fra : Martin Christensen

Dato : 11-01-03 02:28

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 11-01-03 12:19

Endelig en, der har gennemskuet mig... det er nok fordi jeg så sjældent
bruger rm -R

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Max Andersen

Dato : 10-01-03 20:13

Bitdefender : http://www.bitdefender.com/html/bd_linux.php

For et bredt udvalg, søg på google.

Max

Fra : Henrik Trolle

Dato : 10-01-03 20:33

Tak for oplysningen,

Fra : frank damgaard

Dato : 10-01-03 20:55

Henrik Trolle <nylandsvej2@privat.dk> wrote:

> er der et godt antivirus program til linux..

Der findes flere antivirus programmer der anvendes
mod windowsvirus. De er beregnet til systemer hvor linux
anvendes som filserver og mailserver til windowsmiljøer.
Der er nogle gamle links på http://www.sslug.dk/links#virus

--
Frank Damgaard |

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 11-01-03 12:00

In 3e1f1479$0$254$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Henrik Trolle <nylandsvej2@privat.dk> writes:
> er der et godt antivirus program til linux..

http://www.hbedv.com/

Bruger den til min E-smith, mail og fil server.. er gratis hvis du kun
bruger til privat forbrug.
køre med automatisk update og har alt hvad du behøver..

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : Soeren Hansen

Dato : 11-01-03 14:54

Henrik> er der et godt antivirus program til linux..

Jeg har brugt Clam Antivirus på flere systemer med succes:
http://clamav.elektrapro.com/

Det er opensource og du kan sætte det til at updatere virus
definitioner dagligt ved at køre freshclam. Jeg har meget dårlige
erfaringer med at bruge oav-update til denne opdatering.

Jeg bruger den i praksis til at scanne mails med.

Mvh Søren Hansen