Fast IP hos arrownet?
Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 10-01-03 18:30

Jeg har lige fået installeret arrownet, jeg er dog i tvivl om jeg skla
bestille fast IP som tillægsprodukt, mit problem er at jeg ikke kan hoste
spil som f.eks. fifa 2003 via direct ip.
Jeg kan læse at det man opnår ved at få fast IP hos arrownet er muligheden
for backconnections, og så nævner de nogle tilfælde hvor det er nødvendigt,
bla MSN gamezone, hosting af server (bl.a. apilserver), VPN forbindelser og
MSN messenger.
Er det pga den manglende faste IP at jeg ikek kan hoste fifa 2003 spil,
altså bruger fifa 2003 nogle af de funktioner som jeg får ved en fast IP ??
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh.
Christian

Fra : Jens

Dato : 10-01-03 18:48

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det pga den manglende faste IP at jeg ikek kan hoste fifa 2003 spil,
> altså bruger fifa 2003 nogle af de funktioner som jeg får ved en fast IP
Ja du skal have en fast ip.
Og hvis du har mere end en pc skal du måske have en router også, det kommer
lidt an på hvordan du sætter det sammen.
Jeg formoder du er på et antennenet og har 10.xxxx adresser fra arrownet.
En fast IP registreres på mac adressen på et netkort og skal bestilles, men
det skal være en fast _public_ ip du skal bruge, ikke en fast _private_ som
arrow også sælger/lejer ud

mvh Jens som har Arrow med fast public ip

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 10-01-03 19:14

Som det ser uf nu har jeg 2 pcere koblet op via switch, det er kun den ene
der skal kunne hoste, så det er bare at bestille fast public ip så kører
det, eller?

Mvh.
Christian

Fra : Jens

Dato : 10-01-03 19:34

> Som det ser uf nu har jeg 2 pcere koblet op via switch, det er kun den ene
> der skal kunne hoste, så det er bare at bestille fast public ip så kører
> det, eller?

Jeg vil ikke gøre det på den måde.
Køb en router af de billige det er langt bedre.

mvh Jens