hjælp til dette script
Fra : Broxgaard

Dato : 10-01-03 17:36

jeg har følge script. men jeg får en fejl...
og jeg kan heller ikke får det til at hente det ens brugenavn... det bruges
i et login script jeg har lavet hvor der så skal hente ens brugenavn men det
vil bare ikke..
og jeg kan heller ikke får det til at vise noget... nogle der kan se fejlen?

script er:
<?
session_start();
include 'db.php';
?>

<head>
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="20; url=tagwall.php">
<title>Tagwall</title>
<LINK REL="stylesheet" HREF="style.css" TYPE="text/css">
</head>
<?
if ($skriv) {
$besked = str_replace("\n","<BR>",$besked);
mysql_query("INSERT INTO medlen_tagwall (navn, besked) VALUES
('$navn','$besked')");
}
?>
<center>
<FORM METHOD=POST ACTION=<? ECHO $PHP_SELF; ?>>
<INPUT TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
<INPUT TYPE=HIDDEN VALUE=<? echo username ?> name=username>
<TEXTAREA NAME=besked COLS=30 ROWS=5></TEXTAREA><BR>
<input type=submit class=felt value=Skriv>&nbsp;<input type=reset class=felt
value=Slet alt>
</FORM>
<BR><BR>
<?
$hent = mysql_query("SELECT navn, besked, id FROM medlen_tagewall ORDER BY
id DESC LIMIT 10");
while($data = mysql_fetch_row($hent)){
echo "<TR><TD VALIGN=TOP>";
echo "Fra: $data[1]";
echo "<BR>$data[2]</TD></TR>";
}
?>
</TABLE>
</CENTER>
</BODY>
</HTML>

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-03 18:26

>if ($skriv) {
> $besked = str_replace("\n","<BR>",$besked);
> mysql_query("INSERT INTO medlen_tagwall (navn, besked) VALUES
>('$navn','$besked')");
>}

Jeg kunne forestille mig at:
$skriv, $navn og $besked kommer fra en form og du sikkert kører en
nyere version af PHP

Så derfor skal det laves om til
$_POST["skriv"] osv.
HVIS ellers den foregående form er sat til post i method
ellers så skal det være
$_GET["skriv"] osv

Fra : Broxgaard

Dato : 10-01-03 19:47

> Jeg kunne forestille mig at:
> $skriv, $navn og $besked kommer fra en form og du sikkert kører en
> nyere version af PHP

jeg har laver det ud fra start på php bogen... fra den gæstebog der er der.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-03 23:51

On Fri, 10 Jan 2003 19:47:12 +0100, "Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk>
wrote:

>jeg har laver det ud fra start på php bogen... fra den gæstebog der er der.

og hvor gammel er den bog så?

Ellers så tjek din php.ini fil og find register_global og sæt den til
"on"

Så kan det være det virker igen

Fra : Broxgaard

Dato : 11-01-03 02:46

> og hvor gammel er den bog så?

Den er fra 2001

> Ellers så tjek din php.ini fil og find register_global og sæt den til
> "on"

Det er lidt svært da jeg ikke hoster selv... og alt andet op den side virke
hvor den ligger.. der køre en gæstebog der er lavet ud af sammen måde på og
den virke fint... så der under mig at det ikke virke

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-01-03 09:09

Broxgaard wrote in <3e1f1510$0$185$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:
> jeg har laver det ud fra start på php bogen... fra den gæstebog der er
> der.

Prøv at erstatte $navn med $_REQUEST['navn'] osv. Bemærk at det er ikke alle
variabler der skal ændres, kun dem der kommer fra formularen. Det er måske
bare $skriv, $navn og $besked.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-01-03 09:57

Broxgaard wrote:
> jeg har følge script. men jeg får en fejl...

Hvilken? :)

> og jeg kan heller ikke får det til at hente det ens brugenavn... det bruges
> i et login script jeg har lavet hvor der så skal hente ens brugenavn men det
> vil bare ikke..

Det kunne måske lyde som om du heller ikke får kontakt med databasen

> <?
> session_start();
> include 'db.php';

jeg plejer at bruge
include('etellerandet.php');
men jeg kan se i manualen at det er helt legal syntaks, så hjælp os med
at finde fejlen med en fejlbesked.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Broxgaard

Dato : 11-01-03 15:44

den linje jeg får fejl i er denne her

while($data = mysql_fetch_row($result)) {

hvor er feljen i den?

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-01-03 16:13

Broxgaard wrote in <3e202d96$0$224$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:
> den linje jeg får fejl i er denne her
> while($data = mysql_fetch_row($result)) {
> hvor er feljen i den?

Det kommer an på hvilken fejlmeddelelse du får.

Umiddelbart ser linjen fin ud, fejlen ligger nok før denne linje. Hvis fx.
$result ikke indeholder en MySQL result ressource, så vil du få en fejl i
den viste linje.