Harddisk & bundkort
Fra : Carsten H.

Dato : 10-01-03 16:40

Har hjulpet et par bekendte med at opgradere deres computere, med nyt
bundkort, ram, grafikkort m.m. derpå, når vi var klar til den store
oplevelse, (sætte strøm på "dyret") kom det store spørgsmål!
Alt starter fint op, bortset fra at der under opstarten kommer den kære blå
skærm hvor der står at Windows ikke kan "finde" harddisken/læse harddisken,
selv om den er fundet i bios/opstarts sekvensen.
1000 kroners spørgsmålet er! - Er det normalt at et nyt bundkort ikke kan
snakke sammen med harddisken efter samling af en "ny" maskine?
/Carsten H.

Fra : Lars Christiansen

Dato : 10-01-03 20:17

Har du overvejet at geninstallere windows ?
det burde løse dit problem.

Mvh Lars Christiansen

Fra : Carsten H.

Dato : 11-01-03 16:27

Hej Lars.

Jo jeg ved at det løser problemet, det er det jeg har gjort begge gange,
blot undrer det mig at "systemet" ikke kan se/læse harddisken når man sætter
den i og forbinder den til det nye bundkort når den finder harddisken i bios
og opstarts sekvensen.

Hilsen
Carsten

Fra : Leony

Dato : 13-01-03 09:39

> [...]
> når man sætter den i og forbinder den til det nye bundkort når den
> finder harddisken i bios og opstarts sekvensen.

Det kommer an på hvad det er for en Windows version.
Jeg har gjort det et par gange med Windows 98, mens det er noget nær umuligt
med Windows XP - pga aktiveringen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/