Nummer viser
Fra : Harald

Dato : 10-01-03 15:43

Hej

Til test hvis nogen skulle have lyst. Programmet er lavet i Delphi 7

http://home.worldonline.dk/kroning/NRJ.zip

Programmet kan hente navn og adresse fra internet hvis man indtaster et tlf.
Programmet kan desuden arbejde sammen med noget hardware der automatisk
smider nummeret over i PC´en når telefonen ringer og derefter hentes navn og
adresse på den der ringer fra internettet.

Programmet er freeware

Mvh
HK

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 10-01-03 16:22

Kort spørgsmål: Hvor på internettet henter den oplysningerne?

Hilsen,

Lars Dybdahl.

--

Freelance programmør
Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/

Fra : Harald

Dato : 10-01-03 16:32

"Lars B. Dybdahl" <Lars@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse
> Kort spørgsmål: Hvor på internettet henter den oplysningerne?

Fra TDC eller Krak, det vælges i programmet.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 09-01-03 18:09

> Fra TDC eller Krak, det vælges i programmet.

Ikke for at nedgøre programmet på nogen måde, det virker fint, men har du nu
også lov til det?

Mvh Mark

Fra : Harald

Dato : 10-01-03 18:53

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke for at nedgøre programmet på nogen måde, det virker fint, men har du
nu
> også lov til det?

Skal man spørge om det? Jeg benytter jo ikke andet end hvad TDC og krak har
lagt på nettet til fri benyttelse.

Mvh
HK

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 10-01-03 19:13

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse

> nu
>
> Skal man spørge om det? Jeg benytter jo ikke andet end hvad TDC og krak
har
> lagt på nettet til fri benyttelse.

Akja - den klassiske problemstilling

TDC, Krak eller andre har ikke "lagt" noget på nettet. De tilbyder via en
brugergrænseflade på en hjemmeside en ganske bestemt service, der her er
gratis at benytte - vel at mærke via denne brugergrænseflade.

At det er gratis - det kan diskuteres i TDC's tilfælde - betyder nemlig, at
de får flere besøgende, hvorved opmærksomheden for TDC's vedkommende,
omkring deres andre såkaldte "produkter", ydelser, branding, imagepleje etc
forbedres. For Krak's vedkommende medfører det stort set det samme, og har
endvidere betydning for deres annoncesalg. Desto flere besøgende, desto
flere penge kan de afkræve annoncørerne.

Et program som dit er ganske fikst - til eget brug - men jeg er helt og
aldeles overbevist om, at en kommerciel udnyttelse af deres services vil
blive retsforfulgt - eller forsøgt forhindret. Hele grundlaget for disse
services er jo langt fra filantropisk - det er for at tjene penge - en
sniffer som dit program udhuler dette grundlag.

Var disse services filantropiske, eller blev de holdt i live f.eks af
samfundsmæssige hensyn, eller lovmæssige forpligtelser - som TDC kunne
tænkes at have - ville den type service givetvis blive eksponeret som
WebService, eller blive gjort tilgængelig på anden vis, så indkapslingen af
dem, dvs brugergrænsefladen, blev valgfri, og kunne kombineres med andre
produkter.

Fra : Harald

Dato : 11-01-03 02:28

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> dem, dvs brugergrænsefladen, blev valgfri, og kunne kombineres med andre

Jamen du har sikkert ret i noget af det så jeg fjerner den da bare igen, jeg
gider jo ikke have noget bøvl ud af det med TDC eller krak.

Mvh
HK

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 11-01-03 12:57

> Jamen du har sikkert ret i noget af det så jeg fjerner den da bare igen,
jeg
> gider jo ikke have noget bøvl ud af det med TDC eller krak.

Det var da slet ikke meningen - overhovedet...Jeg *tror* blot, uden at agere
professor i ophavsret, du kunne opleve nogle ubehageligheder, hvis du f.eks
gik ud og *solgte*/gav den samme ydelse fra en hjemmeside, baseret på den
fremgangsmåde dit program benytter, eller *sælger* programmet som det er.

Fra : Harald

Dato : 11-01-03 14:10

> [...]
> fremgangsmåde dit program benytter, eller *sælger* programmet som det er.

Der findes hjemmesider som automatisk kan hente adressen ud fra et tlf.,
(f.eks. interflora) og jeg kender også til et program som sælges til firmaer
der kan gøre dette, så derfor tror jeg at TDC og/eller krak har en
webservice der kan benyttes, mod betaling muligvis. Men jeg vil nu fortsætte
med at bruge programmet indtil der kommer nogen og banker mig i hovedet og
siger at det må jeg ikke :), men det er nok er tvivlsomt at det sker.

Mvh
HK

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 12-01-03 23:26

"Harald" <swobu@kroning.dk> wrote in message

> [...]
> med at bruge programmet indtil der kommer nogen og banker mig i hovedet og
> siger at det må jeg ikke :), men det er nok er tvivlsomt at det sker.

Tjah, man får jo en telefonbog gratis, selvom man ikke er TDC kunde (jeg gør
i hvert fald). Gad vide om TDC ikke skal udbyde de oplysninger. Det bliver
jo nødt til at blive gjort centralt. Men jeg ved heller ikke noget, jeg
gætter bare. Du kunne jo prøve at sende en forsigtig mail til TDC.

Simon

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 12-01-03 20:50

> [...]
og
> adresse på den der ringer fra internettet.

Den funktion til at hente nummeret - er det en du vil ud med, og hvordan
fungerer den ?

Ulrik

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 12-01-03 21:06

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> wrote in message
> "Harald" <swobu@kroning.dk> wrote in message

> Den funktion til at hente nummeret - er det en du vil ud med, og hvordan
> fungerer den ?
>
> Ulrik

Oki, kan se der skal noget hardware til :)

Hvordan henter du data fra siderne ind i programmet, er det noget asp
halløjsa ?

Sådan bare for nysgerrighed ;)

Ulrik

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 12-01-03 21:16

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse

> Den funktion til at hente nummeret - er det en du vil ud med, og hvordan
> fungerer den ?

Harald har faktisk her i gruppen delagtiggjort os i sin udvikling mht dette
projekt.

http://groups.google.com/groups?q=html+group:dk.edb.programmering.pascal+aut
hor:Harald&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3d14e666%240%24709%24edfadb0f%40
dspool01.news.tele.dk&rnum=4

http://groups.google.com/groups?q=html+group:dk.edb.programmering.pascal+aut
hor:Harald&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3e04b25c%240%24217%24edfadb0f%40
dread14.news.tele.dk&rnum=1

Så sagen er vit klar

Fra : Harald

Dato : 13-01-03 08:11

> [...]
hor:Harald&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3d14e666%240%24709%24edfadb0f%40

Ja, sådan bliver det gjort.

> [...]
hor:Harald&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3e04b25c%240%24217%24edfadb0f%40

Dette var til et andet program og har ikke noget med telefon nummer
programmet at gøre. Jeg bruger ikke TWebbrowser men en indy komponent.

Mvh
HK

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 13-01-03 12:47

> [...]
>
> Dette var til et andet program og har ikke noget med telefon nummer
> programmet at gøre. Jeg bruger ikke TWebbrowser men en indy komponent.

Takker - det kan jeg godt følge, sådan hen af vejen da ;)

Men Harald, hvordan henter du data tilbage igen i strings fra
Webbrowser'en - eks ved TDK, for nu at tage et eksempel ?

Mvh
Ulrik

Fra : Harald

Dato : 13-01-03 13:40

"Ulrik Vadstrup" <vadstrup@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men Harald, hvordan henter du data tilbage igen i strings fra
> Webbrowser'en - eks ved TDK, for nu at tage et eksempel ?

Jeg skrev at jeg ikke bruger TWebbrowser så jeg ved ikke lige hvad du mener?
Nu har jeg så heller ikke sovet siden engang i går så måske er det derfor :)

Mvh
HK

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 13-01-03 15:06

> [...]
mener?
> Nu har jeg så heller ikke sovet siden engang i går så måske er det derfor

Oki, ja det var mig der sov lidt, selvom det er dig der ik har sovet - Den
var kryptisk ;)

Jeg kan godt se hvordan man har mulighed for at lave submit - evt direkte
til siden. Det jeg ikke rigtig kan lure, er hvordan man fanger de data der
kommer retur fra eks. TDK siden, om navn, adresse osv.

Jeg kan forstå det er en Indy komponent du bruger - så det er måske der, jeg
skal i gang i stedet.

Kunne du hjælpe mig lidt ?

Ulrik

Ps. Og se så at få noget søvn, det er ikke sundt i længden ;)

Fra : Harald

Dato : 13-01-03 18:34

> [...]
> kommer retur fra eks. TDK siden, om navn, adresse osv.
>
> Jeg kan forstå det er en Indy komponent du bruger - så det er måske der,

Ja, jeg bruger TIdHTTP og henter adresser ved TDC sådan hvis f.eks.
telefonnr er 80808080.

PTelefonnr:='80808080';
HTTPsource:=IdHTTP.Get('http://www.degulesider.dk/yp/Navnebogen/WhiteResult?
phone='+PTelefonnr+'&x=34&y=9');

derefter løber jeg siden igennem og plukker adresserne ud.

Mvh
HK

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 13-01-03 20:06

> [...]
> phone='+PTelefonnr+'&x=34&y=9');
>
> derefter løber jeg siden igennem og plukker adresserne ud.

Wow, vaks komponent - men det er sku da ikke sådan at pille det ud, hvis man
tager TDK som eksempel ;)

Ulrik

Fra : Harald

Dato : 13-01-03 20:22

> [...]
> >
> Wow, vaks komponent - men det er sku da ikke sådan at pille det ud, hvis

Jeg valgte den hurtige/letteste løsning og benyttede mig at linket til
interflora, i det link står hele adressen.

Mvh
HK

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 13-01-03 20:49

> [...]
>
> Jeg valgte den hurtige/letteste løsning og benyttede mig at linket til
> interflora, i det link står hele adressen.

Yeps - den tog jeg også som eksempel ;)

Nu er det til noget intranet jeg skal bruge det, så der kan jeg jo få vores
intranet designer til at ligge noget der er til at få fat i ;)

Takker 1000 gange for hjælpen

Ulrik

Fra : Thor

Dato : 16-01-03 10:40

Fint program, i hvertfald.
Virker smukt - har ikke prøvet nummerviseren
/Thor

Fra : Klaus Petersen

Dato : 13-02-03 20:17

> [...]
og
> adresse på den der ringer fra internettet.

Hvad er det for noget hardware?

Fra : Harald

Dato : 13-02-03 23:32

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse