billede søges
Fra : Jytte Thrane

Dato : 10-01-03 07:19

Lokalhistorisk forening i Aale laver hvert år et lille hæfte til dens
medlemmer.
I år er det en lille bog om historien om polakkerne i Aale. Det foregår i
1659 da svenskerne hærgede landet og senere kom polakkerne og plyndrede og
hærgede endnu værre end svenskerne. Om hovbøndernes fortvivlede kår på den
tid - præsten der blev myrdet på vej til kirke i Tørring. Til den mangler vi
et billede til forsiden. Det kunne evt.være en brændende gård, nogle ryttere
til hest eller ??? Jeg forestiller mig måske en slags pennetegning.
Det skal være noget, hvor vi ikke kommer til at krænke nogens ophavsret.

Håber at nogen kan hjælpe.
Billede kan postes i dk.binaer.historie eller sendes direkte på mail.

Hilsen Jytte Thrane
jjhornum@mail.tele.dk

Fra : Bodil Madsen

Dato : 10-01-03 13:45

Har du prøvet at kigge i Det Kongelige Biblioteks billedsamling?

Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Jytte Thrane

Dato : 10-01-03 14:20

"Bodil Madsen" <annabodil@nyraad.net> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet at kigge i Det Kongelige Biblioteks billedsamling?
>
> Med venlig hilsen
> Bodil Madsen

Ja og jeg synes ikke lige jeg kunne finde noget, men det er jo somme tider
svært at kommet på de rigtige søgeord, så databasen kan måske godt indeholde
noget brugbart alligevel.

hilsen Jytte Thrane

Fra : hno

Dato : 13-01-03 12:17

det koster vist også en "mindre bondegård" at benytte Kgl. Bibs. billeder.

mvh henrik