Ram til en gammel Pentium 133Mhz ??
Fra : Kent Sørensen

Dato : 09-01-03 23:23

Der sidder 32MB i den nu, hvad kan den tage og hvad hedder de.

Jeg har prøvet med mine andre 256MB SDRAM det gik ikke og jeg ved ikke nok
til det.

Kunne man få lidt hjælp, måske der var nogen der havde nogle ram liggende
til en fornuftig pris??

Tilbud til oks@esenet.dk

Kent Sørenen

Fra : den glade dreng

Dato : 09-01-03 00:24

"Kent Sørensen" <oks@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til det.
>
> Kunne man få lidt hjælp, måske der var nogen der havde nogle ram liggende

hmm mon ikke de fleste vil vide hvilket bundkortfabrikat du har,
for at svare på det.

hilsen

Per

Fra : Quibbler

Dato : 10-01-03 05:01

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> "Kent Sørensen" <oks@esenet.dk> skrev i en meddelelse

De gamle maskiner kørte fortrinsvis med pc100 RAM det kan være derfor du
ikke kunne få dine egne RAM moduler til at virke, jeg havde endda en enkelt
med 4 slots der kun ville acceptere hvis der sad 2 eller fire ens moduler i.
men som det allerede er nævnt ville det være nemmere at hjælpe dig hvis du
kunne finde MB fabrikant og typenr.

Fra : Christian Mygind

Dato : 10-01-03 10:07

Quibbler wrote:

> De gamle maskiner kørte fortrinsvis med pc100 RAM

Nej - DET lyder ikke voldsomt sandsynligt. Er soklerne til pc100 ram kunne
spørgeren sagtens smide pc133 ram i. Til en så gammel maskine er det mere
sandsynligt, at der er tale om 72-pins RAM eller EDO-ram-sokler, der ligner
SD-RAM-sokler. Disse kan man dog ikke smide SD-ram i.

/Chr