Er ISDN og ADSL muligt på samme kobber ?
Fra : Niels Dybdahl

Dato : 09-01-03 19:38

Jeg har fået afvisning fra CC på ADSL fordi jeg har ISDN på mit kobber.
Jeg kender en som tidligere har haft begge dele på samme kobber. Er der
nogen som ved om der er sket ændringer på dette punkt de sidste par år ?
Er der nogen som har ISDN og ADSL på samme kobber pt ?

Niels Dybdahl

Fra : Simon Skals

Dato : 09-01-03 20:01

It seems Niels Dybdahl wrote:
> Jeg har fået afvisning fra CC på ADSL fordi jeg har ISDN på mit kobber.
> Jeg kender en som tidligere har haft begge dele på samme kobber.

Ikke hos Cybercity.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-01-03 20:02

Niels Dybdahl wrote:
> [...]
> samme kobber. Er der nogen som ved om der er sket ændringer på
> dette punkt de sidste par år ? Er der nogen som har ISDN og

Ja - det kan man sagtens.

MEN kvaliteten af linien skal være bedre til ISDN+ADSL
end den skal være til PSTN+ADSL, så hvis din linie er
lige på grænsen, så kan du godt komme ud for at
det er muligt med PSTN og ikke med ISDN.....

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Simon Skals

Dato : 09-01-03 20:24

It seems Jan Vestergaard wrote:
> Ja - det kan man sagtens.

Nej. Ikke hos Cybercity. På delt kobber leveres ADSL kun sammen
med PSTN.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-01-03 20:45

On Thu, 9 Jan 2003 19:24:05 +0000 (UTC), Simon Skals wrote:

> Nej. Ikke hos Cybercity. På delt kobber leveres ADSL kun sammen med
> PSTN.

Delt rå kobber kan også fåes sammen på en linie hvor der er installeret
en ISDN2.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 09-01-03 21:39

It seems Jesper Skriver wrote:
> Delt rå kobber kan også fåes sammen på en linie hvor der er installeret
> en ISDN2.

Hm? Sidst jeg tjekkede, havde Cybercity ikke annex B-udstyr.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 09-01-03 22:54

> Hm? Sidst jeg tjekkede, havde Cybercity ikke annex B-udstyr.

I følge http://www.cybercity.dk/privat/kundeservice/spoergsmaal_og_svar/adsl
må en CC ADSL linie ikke konverteres til ISDN, så det ser ud til at CC ikke
kan klare ADSL og ISDN samtidigt, mens TDC og Tele2 godt kan.

Niels Dybdahl

Fra : Per

Dato : 09-01-03 23:12

Hej Niels
"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> kan klare ADSL og ISDN samtidigt, mens TDC og Tele2 godt kan.

Da Tele2 "bare" gensælger TDC's produkter har du naturligvis ret.

Hold for øje at:

Når der er "rå kobber" tilstede kan alle ADSL udbydere tilbyde ADSL
ligegyldigt om man har PSTN / ISDN el. Mobil

Det er først når man er nød til at bruge delt rå kobber at problemerne
opstår da der skal være plads til både telefon og data på SAMME forbindelse.

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-01-03 09:38

On Thu, 9 Jan 2003 23:12:22 +0100, Per wrote:

> [...]
>
> Det er først når man er nød til at bruge delt rå kobber at problemerne
> opstår da der skal være plads til både telefon og data på SAMME

Men det er i givelt fald udbyderen valg, at de ikke ønsker at tilbyde
ADSL på en delt rå kobber forbindelse, hvor der kører en ISDN2 linie, da
TDC godt kan levere en sådan.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-01-03 09:38

On Thu, 9 Jan 2003 20:39:10 +0000 (UTC), Simon Skals wrote:

> Hm? Sidst jeg tjekkede, havde Cybercity ikke annex B-udstyr.

Det var ikke det jeg sagde, jeg sagde at TDC kan levere delt rå kobber
på en linie hvor der kører en ISDN2.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 10-01-03 10:09

It seems Jesper Skriver wrote:
> Det var ikke det jeg sagde, jeg sagde at TDC kan levere delt rå kobber
> på en linie hvor der kører en ISDN2.

Det ved jeg godt, men der blev spurgt specifikt til Cybercity -
som ikke leverer på delt rå kobber, hvor kunden har en ISDN2.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Per

Dato : 09-01-03 20:11

Hej Niels
> [...]
> nogen som ved om der er sket ændringer på dette punkt de sidste par år ?
> Er der nogen som har ISDN og ADSL på samme kobber pt ?

ISP'eren skal på centralen have splitter udstyr sat op som kan splitte
kobberet på 2 forskellige frekvenser:

En til PSTN
En til ISDN

Mig bekendt er det kun TDC der har udstyr der understøtter begge, (
desværre ) det ville være herligt med noget konkurrence på dette punkt også.

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.

Fra : Steen Nissen

Dato : 09-01-03 20:54

"Per" <info@kkom.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt er det kun TDC der har udstyr der understøtter begge, (
> desværre ) det ville være herligt med noget konkurrence på dette punkt
> [...]

Jeg tror ikke at der er nogen anden udbyder, der vil kunne levere ISDN til
kun 25 kr mere om måneden.

Mvh. Steen

Fra : Elmo Jensen

Dato : 09-01-03 23:16

I indlæg <3e1dd344$0$196$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
skrev steen.nissen@mail.tele.dk følgende:

> Jeg tror ikke at der er nogen anden udbyder, der vil kunne levere ISDN til
> kun 25 kr mere om måneden.

Gør Tele2 ikke det?

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Elmo Jensen

Dato : 09-01-03 23:15

I indlæg <iPjT9.32643$Hl6.3382783@news010.worldonline.dk>,
skrev info@kkom.dk følgende:

> Mig bekendt er det kun TDC der har udstyr der understøtter begge, (
> desværre ) det ville være herligt med noget konkurrence på dette punkt også.

Tele2 kan osse klare det punkt.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 09-01-03 20:24

Hej

Jeg har ADSL 512/512 og ISDN på mit 30 år gamle kobber!!!

Men det er ved alles favorit hade selskab TDC. I kan sige hvad i vil, men de
har gode priser, god service og et stabilt net.

Se Pris info her: http://www.teledanmark.dk/menu/sm2537.htm

ISDN i denne pakke er kun 25kr. dyrere end PSTN.

Fra : EH-Fniller

Dato : 10-01-03 10:02

Jesper Lundorf Thusgaard wrote:
> Hej
>
> Jeg har ADSL 512/512 og ISDN på mit 30 år gamle kobber!!!
>
> Men det er ved alles favorit hade selskab TDC. I kan sige hvad i vil, men de
> har gode priser, god service og et stabilt net.

God service? Siden hvornår?

*ex-kunde hos tdc som stjernede totalt af efter 10 års løgn og
latin fra tdc*

EH.

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 10-01-03 17:05

Har været kunde i 8 år (2,5 år på ADSL) har ikke haft problemer, eller
kritik.

Fra : EH-Fniller

Dato : 11-01-03 11:10

Jesper Lundorf Thusgaard wrote:
> Har været kunde i 8 år (2,5 år på ADSL) har ikke haft problemer, eller
> [...]

Jamen Tillyke

Fra : Lars Andersen

Dato : 16-01-03 17:58

hehe mange gange når man får en en dårlig behandling kan det skyldes at man
ikke selv har behandlet dem helt reelt!

hvis man passer sine ting og regninger og flink og venlig kan man hos næsten
alle kundeservicer få en god behandling

bevares der kan jo være smuttere men genrelt er det min opfattelse at det
kanlade sig gøre!!

priserne på TDC er for dyre men de fleste gange giver du sq en god service
og udenmærket support!
ikke alle kan være lige gode *S*

//hilsen ywm som har været kunde hos TDC i 2 år og har kun godt at sige om
supporten men ik om deres abn behandlig!

Fra : Dopedog

Dato : 11-01-03 11:09

> [...]
> nogen som ved om der er sket ændringer på dette punkt de sidste par år ?
> Er der nogen som har ISDN og ADSL på samme kobber pt ?

Yes det har jeg og det virker skam fint

-Ronnie

Fra : Martin S.

Dato : 13-01-03 17:26

"Dopedog" <dopedog@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Yep. Og af udbydere kan du vælge TDC eller Tele2Adsl. Med mindre du vælger
Sonofon som bruger trådlås forbindelse og derfor er ligeglade med dit
kobber.

Martin