Råd mod skæld gives
Fra : AEK

Dato : 09-01-03 17:37

Hejsa !

For de af Jer, der bøvler med skæl ( Altså kattene.....), kan jeg anbefale
følg. :
Pet Gourmet.

Oscar havde skæl, indtil en veninde anbefalede ovenstående.
Det forsvandt.
De har nu fået det dagligt i et år.

Tilde kørte træt i det, så jeg valgt for en måned siden at holde en pause.
Jeg lagde så mærke til i dag, at Oscars skæl er på retur.

Som ekstra bonus, bliver deres pelse MEGET fine og blanke.
Det kan købes her :

http://www.pet-gourmet.dk/

/ Anya.

Denne mail er scannet af NAV2002 .

Fra : Signe Sørensen

Dato : 09-01-03 18:29

> [...]
> Jeg lagde så mærke til i dag, at Oscars skæl er på retur.
>
> Som ekstra bonus, bliver deres pelse MEGET fine og blanke.

Hej Anya.

Det lyder som noget vi vil prøve til Laban.
Vi har kigget på siden, men kan ikke rigtig finde ud af hvad for noget
af det vi skal købe til ham.

Hvad bruger du til dine???

Med venlig hilsen
Signe Sørensen og Skællaban :)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : AEK

Dato : 09-01-03 18:57

"Signe Sørensen" <kandispigenKATTE@BAKKEsajbar.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som noget vi vil prøve til Laban.

God ide

> Vi har kigget på siden, men kan ikke rigtig finde ud af hvad for noget
> af det vi skal købe til ham.
>
> Hvad bruger du til dine???

Første gang købte jeg Pet Gourmet koncentreret ( Dråbeform ).
Sidste gang var det " remoulade " flasken.
Ikke alverden forskel. Dråber er nok lettere at få i rødderne.
Jeg har dog altid blandet det op med vådkost.

/ Anya.

Fra : Jette

Dato : 09-01-03 21:09

"AEK" skrev:

> For de af Jer, der bøvler med skæl ( Altså kattene.....), kan jeg anbefale
> følg. :
> Pet Gourmet.

Begge mine katte har fået skæl inden for de sidste par uger, så dit indlæg
kommer som kaldet
Men hvad hulan gør man når kattene får tørkost? Tror du at jeg også skal
købe den i "remoulade"-form?

Mvh. Jette

Fra : AEK

Dato : 09-01-03 21:44

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer som kaldet
> Men hvad hulan gør man når kattene får tørkost? Tror du at jeg også skal

Kunne du ikke give dine rødder en lille smule vådkost 1 x daglig ?
For så vil jeg anbefale , at du køber dråbeform. Blot et par dråber i og
røre det godt rundt.

Jeg har forsøgt mig med at putte dråber på tørkost, det var på ingen måder
et hit ;-(
Nej, jeg ville ikke købe " remoulade " formen til tørkost, så hellere
dråber.

/ Anya.

Fra : Nina PB

Dato : 10-01-03 10:39

Hej!
Er der nogen som ved hvad det skyldes? -At kattene får skæl lige nu
altså
I hvert fald er Misifuzz også begyndt at få "boghvedegryn" i pelsen,
-jeg har en teori om, at det er fordi både hans formiddagslur, hans
middagslur og hans eftermiddagslur sker på en stol op ad radiatoren, som
jo altså afgi'r noget mere varme nu end da det var varmere i vejret..
Lucyfuzz har derimod ingen skæl, men hun sover primært i sofaen som ikke
er opvarmet i samme grad..

Når man læser om skæl på diverse dyrlægesider lyder det som noget meget
alvorligt, men altså.. Vejret, eller indeklimaet har vel også betydning
for katte (ligesom vi andre..)?

Vi må hellere putte noget hvidløg i kræet!!

/Nina PB

Med venlig hilsen
Nina PB
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jette

Dato : 10-01-03 18:17

"Nina PB" skrev
> [...]
> jo altså afgi'r noget mere varme nu end da det var varmere i vejret..
> Lucyfuzz har derimod ingen skæl, men hun sover primært i sofaen som ikke

Uden på nogen måde at være ekspert i indeklima, har jeg en teori om at
varmen fra radiatorerne gør luften tør. Mine katte har nemlig ikke fået ny
kost eller på anden måde ændret levevis, som kan have effekt på
huden/pelsen.

Mvh. Jette