Kingston RAM
Fra : Kim

Dato : 09-01-03 17:14

Jeg har besluttet mig for at opgradere min Dell D8200 P4 med noget mere RAM
(har pt. 256MB).
Dell anbefaler Kingston RAM så det har jeg kigget lidt nærmere på.

Hvis jeg indtaster min maskines servicetag på Dell's hjemmeside anbefaler de
Kingston KTD-DM800A/256
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/partsinfo.asp?ktcpartno=KTD-DM800A/256

Efter at kigget på edbpriser.dk har jeg dog fundet Kingston KVR800X16/256,
som ca. koster det halve.
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/PartsInfo.asp?ktcpartno=KVR800X16/256

Jeg har fået fortalt at forskellen på Kingston "normal" ram og valueram
hovedsaligt er at valueram'en ikke er testet med forskellige bundkort. - Er
det korrekt ?

Skal jeg bruge Dell's anbefaling, og købe Kingstons "normale" ram som jeg
ved 100% virker med mit bundkort eller kan jeg sagtens benytte valueram, og
dermed få det til halv pris (eller købe dobbelt så meget ram

På forhånd tak.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Søren Blom

Dato : 09-01-03 17:32

"Kim" <kim.b@REMOVEmail.dk> skrev

> [...]
og
> dermed få det til halv pris (eller købe dobbelt så meget ram

Du har jo altid mulighed for at returnere den blok du køber hvis det viser
sig at din maskine ikke køre ordentligt med to forskellige ram blokke.
Har selv erfaring med at have en meget ustabil maskine som havde to
forskellige ram klodser, men så snart det var to ens klodser jeg fik i
maskinen, så har der ikke været nogen problemer siden.
så lige hvad du skal kan jeg ikke svare på, har kun dårlig erfaring med at
have to forskellige ram klodser i samme maskine. Det var også Kingston Ram
dengang og det jeg bruger nu.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Henning

Dato : 09-01-03 20:18

On Thu, 9 Jan 2003 17:31:59 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>"Kim" <kim.b@REMOVEmail.dk> skrev

>og
>>

>Du har jo altid mulighed for at returnere den blok du køber hvis det viser
>sig at din maskine ikke køre ordentligt med to forskellige ram blokke.

Forkert!! Du har kun krav på returnering, hvis du køber pr. postordre.
Tag maskinen med ned i butikken i stedet, og prøv det af dernede i
stedet, det plejer at være en bedre løsning.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 09-01-03 22:20

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev

> Forkert!! Du har kun krav på returnering, hvis du køber pr. postordre.
> Tag maskinen med ned i butikken i stedet, og prøv det af dernede i
> stedet, det plejer at være en bedre løsning.

Enig, men hvorfor også købe Ram i en butik, når man kan spare en hel del ved
at købe det på nettet?
Problemet er også lidt, at prøver man Ram af i butikken, så kan man
alligevel ikke være sikker, f en evt. fejl opstå måske først flere timer
efter at maskinen er startet med to forskellige ram blokke.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-03 12:51

Kim <kim.b@REMOVEmail.dk> wrote:

> Hvis jeg indtaster min maskines servicetag på Dell's hjemmeside anbefaler de
> Kingston KTD-DM800A/256

Kan det overhovedet betale sig at købe så små RAM-blokke som 256 M?
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.