gigant aborrer fra esrom
Fra : no

Dato : 09-01-03 14:33

Surfede lidt omkring og lande på denne side om isfiskeri
http://www.carphunters.com/Rovfisk/artikler-rovfisk/isfiskeri.htm her
fortælles om flere mistede aborrer på 2,5 - 3,0 kilo !
Mit sp. er hvor store er aborrene egentlig i Esrom og hvad er rekorden her i
landet ?

Fra : Ole Christensen

Dato : 09-01-03 22:05

Den danske aborre rekord skulle være 2,785 kg. Nu er spørgsmålet om den
størrelse aborre i Esrom sø så kun bider når de bliver fisket fra is?
Altså, de burde vel også tage føde til sig om sommeren...

Nåmen isfiskeri har da sikkert sin egen charme.

Mvh

Fra : j@n

Dato : 12-01-03 11:32

Hej Lystfiskere

Jeg fangede engang en staldlygte med lys i, så hvis I lige trækker et par
kilo fra, så slukker jeg lyset, ikk´ og?

Hilsen Jan

Ole Christensen <otc@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1de3e5$0$124$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 12-01-03 13:18

"Ole Christensen" <otc@mail.tele.dk> wrote in message
> Den danske aborre rekord skulle være 2,785 kg. Nu er spørgsmålet om den
> størrelse aborre i Esrom sø så kun bider når de bliver fisket fra is?
> Altså, de burde vel også tage føde til sig om sommeren...

Det kunne meget vel være at de bliver mindre forsigtig pga. fødemangel?

Fra : Ole Christensen

Dato : 12-01-03 15:27

"Rasmus Hayseed" <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det kunne meget vel være at de bliver mindre forsigtig pga. fødemangel?

Jahh, det er da en mulighed. På den anden side set, kunne det være at fisk
tager føde til sig sjældnere i koldt vand pga ringere stofskifte - de er jo
vekselvarme og følger omgivelsernes temperatur.
Desuden ved jeg ikke lige hvor føden skulle svømme hen om vinteren? Det er
jo rovfisk som hapser de mindre fisk med største glæde, artsfæller
inkluderet.
Nu er det ikke fordi jeg vil være lyseslukker, jeg siger ikke at de 2
fiskere ikke havde fisk af den størrelse oppe. Det kan meget vel være. Jeg
vil bare mene, at chancen for at fange dem vil være endnu større fra båd om
sommeren, fordi min personlige erfaring er, at fisk er mere aktive i mere
lunt vand.

Nåja, så kan jeg heller ikke lade være med at tænke på de 2 mand jeg mødte
fiskende i Damhussøen. På mit spørgsmål om hvordan det gik, svarede de i
ramme alvor at de lige havde haft en aborre på 3-4 kg oppe. Jaja, man KAN jo
blive revet lidt med.

Fra : Gorm Johnsen

Dato : 12-01-03 20:47

Og min aborre på 17 kilo smuttede desværre lige på netkanten.
Ellers havde jeg selvfølgelig sendt et billede

M.v.h.
Gorm
Troldelyd - Stenager 53 - 2600 Glostrup - Denmark
# (+45) 43 42 55 45 - (+45) 28 66 41 60
mail: gorm@mumiytroll.com - web: www.troldelyd.com -
www.mumiytroll.com