MS Windows
briani 27239
Drev "rækkefølge" i Xp
Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 09-01-03 12:21

Hvordan er det lige man ændrer drev "rækkefølgen" i Xp..?

Mit D drev skulle gerne blive til E drev og mit nuværende E drev til D.

Kasper Hilligsøe

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-01-03 12:33

"Kasper Hilligsøe" <204bkvh@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det lige man ændrer drev "rækkefølgen" i Xp..?
>
> Mit D drev skulle gerne blive til E drev og mit nuværende E drev til D.
>
> Kasper Hilligsøe

Via Diskmanagement.

Klik Start Run og skriver diskmgmt.msc

Højreklikker i det Grå felt hvor der står CD-rom og vælger Skift
drevbogstav

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 09-01-03 13:41

Takker...

Kasper Hilligsøe

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e1d5e0a$0$203$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-03 13:56

"Michael Lund Sørensen" wrote:

> Via Diskmanagement.
>
> Klik Start Run og skriver diskmgmt.msc
>
> Højreklikker i det Grå felt hvor der står CD-rom og vælger Skift
> drevbogstav

Det virker også i w2k

takker for tricket.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-01-03 14:45

> Det virker også i w2k

Yep, og uanset om du har dansk, spansk eller engelsk... sprog.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-03 18:25

> Yep, og uanset om du har dansk, spansk eller engelsk... sprog.

hahaha, det kunne sgu da godt være at diskmgmt.msc er en ny
opfindelse i Xp.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-01-03 21:09

> hahaha, det kunne sgu da godt være at diskmgmt.msc er en ny
> opfindelse i Xp.

Nej det er en Microsoft Manement Console - en smart ting der blev indført i
W2k - de såkaldte mmc snap ins.
diskmgmt er så en indbygget en af slagsen.

Du kan prøve at klikke Run og skrive mmc
Tilføj snap in og tilføj igen. Vælg Diskhåndtering eller Enhedshåndtering
eller noget andet og klikke OK.

Gem den under et passende navn og nu har du så selv lavet en Console.
Den havner i Administration menuen og kan køres derfra.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jens

Dato : 18-01-03 12:26

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e1dd6f4$0$154$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Gem den under et passende navn og nu har du så selv lavet en Console.
> Den havner i Administration menuen og kan køres derfra.

Ja den er ikke en de værste påhit fra det firma, og den kan endda styre en
anden pc, på lokalnettet.

mvh Jens

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-01-03 19:11

> Via Diskmanagement.
>
> Klik Start Run og skriver diskmgmt.msc
>
> Højreklikker i det Grå felt hvor der står CD-rom og vælger Skift
> [...]

Hej jeg bliver lige nødt til at blande mig, jeg har ikke så meget forstand
på det der, men ville bare lige spørge om der ikke sker noget ved at ændre
drev på denne måde kan windows godt finde ud af det når man ændre drev
bogstavet ?

MVH Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-01-03 21:50

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på det der, men ville bare lige spørge om der ikke sker noget ved at ændre
> drev på denne måde kan windows godt finde ud af det når man ændre drev

Det kommer jo lidt an på hvad man ændre drevbogstav på.
Hvis det er der man har installeret sit styresystem, får man ikke lov.
Hvis det er hvor programmerne ligger så går de i smadder, men er det der
dine dokumenter ligger går det fint.

Typisk vil det være at man ønsker harddiskenes bogstaver lige efter
hinanden, eller man som jeg ønsker et M drev til mail, et P drev til
pagefilen, osv.
Min brænder hedder X (og Y) og DVD drevet er røgte op på Z. Min MemoryStick
hedder S, Digital Kameraet hedder K (foor Kiks). Raid disken hedder R
(alle drev er ikke på samme maskine)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk