uheld med løbetid:-((
Fra : Morten Skjershede

Dato : 09-01-03 11:41

Kan nogle give et bud på fgl.

Vores yngste hunkat gik i løbetid opmkring jul 23-24.12
Hun er 10 mdr gammel.
Heldigvis fik vi i tide taget Jonny Depp væk, vores han på da 8 mdr. Han
forsøgte ivrigt at bedække hende, dog uden held. Hun er for ung.
Hendes løbetid varede kort til ca. 27.12
d. 06.01 gik hun i løbetid igen?? med ekstra kraftig styrke..Vi opdagede det
om natten, ved at Jonny bedækkede hende, denegang med held, vi skilte dem
straks..hvor stor er sandsynlighede for graviditet?? Han nåede kun den ene
gang.
Ja han havde lært det..vores ældste hunkat gik i løbetid Nytårsaften..og han
har bedækket hende ganske flittigt..
Den ungdom..
Vi skulle selvfølgelig måske have givet hende P piller..men rådet fra vores
dyrlæge var at vi skulle vente..ak ja.

Hilsen Morten

--
Morten A Skjershede

www.dk-yeoman.dk
mass@dk-yeoman.dk
Yeoman Dk Cornish Rex & Hellig Birma
Dannebrog Gruppen

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 09-01-03 11:45

Jeg vil tro sandsynligheden (ved ikke om du mener det er en risiko eller en
chance) er jævn god. Vores hunkat var 11 måneder da hun kom i løbetid. Skæbnen
ville at vi havde glemt p-pillen to dage forinden hvorfor hun blev gravid ....
Heldigvis (såkaldt held i uheld) overlevede kun en killing...

Mvh
Kim

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 09-01-03 12:02

Hej

som allerede sagt, så skal der kun engang til, så vil tro der er stor chance
for hun er med killinger.

MVH
Gitte

Fra : Birgitte

Dato : 09-01-03 12:19

Ja det er med dyr som med mennesker, at der kun skal en lille "celle" til.
Så jeg vil mene, at der er liv og glade dage i huset om et par måneder
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Morten Skjershede

Dato : 09-01-03 12:40

Tak for svar...
Det var også hvad jeg regnede med..
Ja liv og glade dage..mon ikke med 2 drægtige katte..
Nå ja skal det være så lad det...
Blot er jeg /vi kede af at hun er så ung
Vores plan var at de først skulle løbes til foråret...
når de var de der 15-16 mdr..

Morten

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-01-03 19:13

"Birgitte" <truetrust@tdcadsl.dk> skrev...
> Ja det er med dyr som med mennesker, at der kun skal en lille "celle" til.

Måske nok med dyr generelt - men ikke lige med katte!
Morten - og andre interesserede - læs min artikel om reproduktion på ng'ens
hjemmeside (link nedenfor), hvor det forklares hvordan en hunkat har optimal
chance for at blive drægtig. Og husk selvfølgelig, at der bestemt er
"undtagelser fra reglen"...
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=15

Mvh. Camilla

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 10-01-03 10:47

Øv, hvor ærgerligt. Men der er jo ikke noget at gøre ved det, med mindre I
vil sterilisere hende - og det er jo ikke lige meningen med en avlskat *S*
Forhåbentlig er hun psykisk moden nok til at klare moderskabet - kan også
være, hun kan få lidt hjælp af den ældste hunkat.

Held og lykke med det.

Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk