WOL - hvordan og hvorledes???
Fra : Thomas

Dato : 09-01-03 06:31

Hej...

Jeg vil gerne have 100% styr på WOL, derfor spørger jeg lige her.

Hvis jeg bruger WOL hvad skal jeg så gøre, præcis, for at få en maskine til
at boote.
er det hok bare at pinge den??

Hvad gør jeg på et internt netværk.?

Hvordan får jeg det til at virke via. et externt netværk/internettet, når
maskinen sidder bag en router, og er en del af det interne netværk?

Jeg håber at der er en der gider give mig en lille forklaring.

Venligst

Thomas
http://flashking.homepage.dk
"Up and running for a very short time..."

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-01-03 10:28

I heard "Thomas" <BrunsvigerGRRRRRRR@hotmail.com> mumble something
about:

> Hvis jeg bruger WOL hvad skal jeg så gøre, præcis, for at få en
> maskine til at boote.
> er det hok bare at pinge den??

Huh?!

--
Palle Jensen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 09-01-03 11:07

"Palle" == Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk> writes:

> I heard "Thomas" <BrunsvigerGRRRRRRR@hotmail.com> mumble something
> about:

> Huh?!

Wakeup-On-LAN (Activity).

--
/Wegge

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-01-03 12:25

Thomas wrote:
> [...]
> maskinen sidder bag en router, og er en del af det interne netværk?
>
> Jeg håber at der er en der gider give mig en lille forklaring.

Det eneste du skal gøre er at sørge for at maskinens netkort ser en
pakke med et bestemt indhold og at adapteren er i den rigtige modus. Det
sidste sørger driveren som regel for.

Hvordan denne pakke bringes frem er ligegyldigt. Det samme er typen
(UDP, TCP, ICMP etc.)
Så vidt jeg husker er indholdet noget med 16 gange mac-adressen for det
kort der skal reagere på "opråbet".

Der findes en del små programmer til at gøre det med; søg på google.
På Linux findes bl.a. programmet etherwake.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Peter Werner

Dato : 12-01-03 15:45

Jeg har samme REQ: som Thomas

Er der ikke en der kan komme med en lidt bedere forklaring, eller et link
til et sted man kan finde noget info.
Det er lidt svært at sortere i indholdet når man søger efter WOL på google,
og ikke ved hvad man skal kigge efter!

Hilsen PW

Fra : Per Bau

Dato : 12-01-03 15:57

"Peter Werner" <p_werner_no1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
link
> til et sted man kan finde noget info.
> Det er lidt svært at sortere i indholdet når man søger efter WOL på

Prøv at kigge her

http://pages.towson.edu/aczech/magicpkt/

Ellers skal du søge på en kombination af WOL og magic på Google

/Per